Rosetta stone språkdvd med windows och quicktime

Rosetta stone språkdvd med windows och quicktime

Inläggav flar » tor okt 05, 2017 6:24 pm

Hej! Jag har provat ladda ner och öppna med wineprogramvara ,men det blir något fel så att inte språkdvd;n hittas. Funderar att det är quicktime som är för gammalt. Den är minst 10 år gammal.
Fungerade med windows tidigare.
Är det någon som har något förslag att få den att fungera?
flar
Lärjunge
 
Inlägg: 9
Blev medlem: sön aug 27, 2017 5:37 pm

Re: Rosetta stone språkdvd med windows och quicktime

Inläggav Jan-Olof » sön okt 08, 2017 9:30 am

Svårt att säga vad det kan bero på utan att veta vad en sådan skiva egentligen innehåller. Vilken version av Wine provade du med? Det är ju stor skillnad mellan version 1.6.2 från paketförrådet och 2.18 Staging som innehåller det absolut senaste.

Att få någonting som är 10 år gammalt att fungera kan vara en utmaning: För en tid sedan blev jag ombedd att titta på en dator med Windows 10 som helt vägrade att visa några filmer. Det enda program som fanns installerat hade inga uppdateringar som var nyare än åtta år. Det gick inte ens att starta. Datorns ägare gick så småningom med på att jag fick avinstallera det och istället lägga in den senaste versionen av VLC (ett program som finns förinstallerat i Linux Mint). Sedan gick det att se filmer även i den datorn.
Jan-Olof
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis dec 08, 2009 2:07 pm

Re: Rosetta stone språkdvd med windows och quicktime

Inläggav Mikael » sön okt 08, 2017 10:25 am

Är skivan 10 år gammal kan det ju vara fel på själva skivan?
Funkar den idag i en dator med Windows?

Tillägg: Vilket språk & version är det frågan om?
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2715
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker

Re: Rosetta stone språkdvd med windows och quicktime

Inläggav flar » sön okt 15, 2017 7:38 pm

Hej! Tack för svaren! Jag har uppdaterat till Wine 2:18 , nu fungerar språkskivan (English I EBR1 v3.0 2002) ,men det verkar lite instabilt.ibland så hittas inte språk cd:n.Ett par gånger har jag fått meddelande att cinnamon kraschat.
Jag har också Zyxel nas NSA320S (v 1.0 2013) där kan jag se bilderna som är lagrade och flytta över ,men jag får inte upp inställningarna till nasen.
Likaså Foscam vebbkamera (FI8909W )( wifi) får jag inte att fungera.Har använt till fågelholk.
Hur löser man dylika tilläggsprylar i linux finns det sådana som är anpassade för linux?
Hade inte tänkt på det här då jag bytte till linux!
Häls.Flar
flar
Lärjunge
 
Inlägg: 9
Blev medlem: sön aug 27, 2017 5:37 pm

Re: Rosetta stone språkdvd med windows och quicktime

Inläggav Mikael » sön okt 15, 2017 8:33 pm

Jag skulle "skapa en ISO" av skivan och sedan "mounta" den ISO,n. Då behövs inte skivan längre. Ja, under förutsättning att den inte innehåller något skydd som förhindrar detta.
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2715
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker


Återgå till Installera Linux Mint

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 2 gäster