Inaktiverad skärmsläckare - men går ner ändå

Inaktiverad skärmsläckare - men går ner ändå

Inläggav DanMicke » tor nov 24, 2016 6:57 pm

Hej,

Ny i Linux-världen och har Mint 17.3 och kör ett gammalt PC-spel via Wine. En racingsimulator och då jag testade spelet och tog ett par varv gick skärmen ner i sparläge redan efter ett par minuter. Trodde förstås det var skärmsläckaren och stängde av den. Det som ser ut som energisparläge (flik till SKärmsläckare) är heller inte ibockat.

Trodde allt därmed var löst men samma sak händer igen. Efter ett par varv blir skärmen svart och måste väckas via tangenbordet. Som ni förstås helt galet då man kör simulator med ratt.

Hoppas detta kan vara bekant och ha någon intriktat lösning. Har löst annat genom tips och kod i Terminalen. Finns ett sådant för detta är jag väldigt tacksam om ni kan guida en newbie på Linux.
DanMicke
Munk
 
Inlägg: 19
Blev medlem: mån nov 14, 2016 6:59 pm

Re: Inaktiverad skärmsläckare - men går ner ändå

Inläggav Jan-Olof » lör nov 26, 2016 4:12 pm

Hur gjorde du för att stänga av skärmsläckaren? I Xfce 17.3 öppnar du menyn och väljer Inställningar, Skärmsläckare. i listan Läge väljer du sedan Ingen skärmsläckare.
Bilagor
Mint 17.3 skärmsläckare.png
Mint 17.3 skärmsläckare.png (22 KiB) Visad 6766 gånger
Jan-Olof
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis dec 08, 2009 2:07 pm

Re: Inaktiverad skärmsläckare - men går ner ändå

Inläggav DanMicke » sön nov 27, 2016 12:22 am

Den var som sagt avstängd. Men tror jag har hittat rätt nu. Har inte den datorn igång men sökte "ström" och kunde stänga av lite energispar där. Får hoppas det hjälper. Eller det borde helt klart hjälpa...
DanMicke
Munk
 
Inlägg: 19
Blev medlem: mån nov 14, 2016 6:59 pm


Återgå till Installera Linux Mint

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster