Keepass2 ikon omöjlig att få till i notifieringspanelen

Keepass2 ikon omöjlig att få till i notifieringspanelen

Inläggav Seaotter » tis nov 22, 2016 2:45 pm

Har problem med att få Keepass2 ikonen att visas i nedre högra panelen i Mate 17.3 Jag har installerat lech plugins och har lech plugins i ppa. Har provat det mesta som går att finna på nätet men inget hjälper. I samma Linuxsystem på den stora desktopen har ikonen alltid synts, men på min lilla laptop HP Elitbook 2530p får jag inte till Keepass2 ikonen. Någon annan som har haft samma problem och fixat det?
Användarvisningsbild
Seaotter
Ninja
 
Inlägg: 117
Blev medlem: mån apr 15, 2013 12:26 pm
Ort: Bretagne, Frankrike

Re: Keepass2 ikon omöjlig att få till i notifieringspanelen

Inläggav Mikael » tis nov 22, 2016 5:21 pm

Egentligen ingen aning men om det fungerar på en dator men inte på den andra, vad är det som skiljer?
Är det ena fältet låst, för litet, har för många andra ikoner? (vet inte om det ens är möjligt)
Funkar det att få ikonen i "vanliga" panelen?
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2729
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker

Re: Keepass2 ikon omöjlig att få till i notifieringspanelen

Inläggav Seaotter » tis nov 22, 2016 6:01 pm

Mikael skrev:Egentligen ingen aning men om det fungerar på en dator men inte på den andra, vad är det som skiljer?
Är det ena fältet låst, för litet, har för många andra ikoner? (vet inte om det ens är möjligt)
Funkar det att få ikonen i "vanliga" panelen?


Det enda som skiljer är att en är en stationär desktop och den andra en liten laptop. Samma OS i båda (17.3). Hade problem en gång med desktoppen efter installation av 17.3 men efter plugin installation från Linux programbibliotek funkade allt. Så nu går jag bara runt och funderar. Fälten som du nämner är identiska. Nåja rätt vad det är vet någon hur man kan rätta till det hela. Tack i alla fall för tips.
Användarvisningsbild
Seaotter
Ninja
 
Inlägg: 117
Blev medlem: mån apr 15, 2013 12:26 pm
Ort: Bretagne, Frankrike

Re: Keepass2 ikon omöjlig att få till i notifieringspanelen

Inläggav LennartL » ons nov 23, 2016 10:41 pm

Jag vet heller inte vad som är problemet.
Men min tanke är att på din stationära har du säkert större skärm och det ger mer utrymme.
Jag har samma problem mellan min stationära och min 15 tums skärm på laptopen också en HP men heter 530. ( en äldre burk)
Ett annat exempel är chatten på Facebook. På den stationära ligger den till höger hela tiden men på HP 530 ligger den nere i botten och måste öppnas varje gång jag vill se vilka som är inne. Kan tyvärr inte öka upplösningen på skärmen på HP,n annars hade det säkert blivit bättre.
Användarvisningsbild
LennartL
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 759
Blev medlem: mån apr 30, 2012 7:22 pm
Ort: Örebro


Återgå till Program till Linux Mint

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster