Mint-prylar

Hur ska vi uppmuntra användandet av Linux Mint, ta fram marknadsföringsmaterial mm.

Mint-prylar

Inläggav carl-uno » sön jan 02, 2011 11:37 am

Sluggo nämnde i en annan tråd att vi kunde ha linux mint-prylar för försäljning.

Jag tror att det största behovet är att få fram prylarna i marknadsföringssyfte, inte att dra in pengar. Exempelvis finns sidan http://www.spreadshirt.se där man kan designa kläder själv med text och bild.

Hade du en bild av Tux i mint-färger sluggo? Eller såg jag den på något annat ställe?

Finns det bättre ställen än http://www.spreadshirt.se?
Bra bilder/loggor för linux mint?
Hälsar

Carl-Uno Olsson,
Community Leader Linux Mint Sweden, lokalpolitiker och företagare, http://www.klokskap.se/.
Ge ett bidrag till communityn genom att swisha 0702209529.
Användarvisningsbild
carl-uno
Community Leader
 
Inlägg: 153
Blev medlem: tis jul 21, 2009 10:53 am
Ort: Kvänum

Re: Mint-prylar

Inläggav carl-uno » sön jan 02, 2011 11:44 am

Vistaprint.se finns ju också.
Hälsar

Carl-Uno Olsson,
Community Leader Linux Mint Sweden, lokalpolitiker och företagare, http://www.klokskap.se/.
Ge ett bidrag till communityn genom att swisha 0702209529.
Användarvisningsbild
carl-uno
Community Leader
 
Inlägg: 153
Blev medlem: tis jul 21, 2009 10:53 am
Ort: Kvänum

Re: Mint-prylar

Inläggav sluggo » sön jan 02, 2011 12:18 pm

Jag har MASSOR av Tux-bilder med det speciella Mintstuket.
/sluggo
sluggo
Munk
 
Inlägg: 12
Blev medlem: tis dec 28, 2010 1:30 pm

Re: Mint-prylar

Inläggav tux-sven » sön jan 02, 2011 10:10 pm

Jag har gått omkring med en blå tröja som har texten "Linux Sverige". Den tröjan har gett mig chansen att få prata Linux med många och även gett mig chansen att installera Linux hos folk som inte hade en AANING om att det fanns något som hette Linux. :D

En gång för länge sedan föreslog jag för Clem att de skulle erbjuda tröjor med texten Linux Mint på men han verkade inte intresserad. :?

Jag hade kunnat tänka mig några svarta T-shirt med mint-grön "LINUX MINT" tillsammans med en grön mint-logga! :mrgreen:

Dessa kanske även kunde ha en internationell marknad? :roll:
Användarvisningsbild
tux-sven
Ninja
 
Inlägg: 360
Blev medlem: tor nov 19, 2009 9:26 pm
Ort: Götene

Re: Mint-prylar

Inläggav dragonfly » tis jan 11, 2011 9:52 pm

tux-sven skrev:Jag har gått omkring med en blå tröja som har texten "Linux Sverige". Den tröjan har gett mig chansen att få prata Linux med många och även gett mig chansen att installera Linux hos folk som inte hade en AANING om att det fanns något som hette Linux. :D

En gång för länge sedan föreslog jag för Clem att de skulle erbjuda tröjor med texten Linux Mint på men han verkade inte intresserad. :?

Jag hade kunnat tänka mig några svarta T-shirt med mint-grön "LINUX MINT" tillsammans med en grön mint-logga! :mrgreen:

Dessa kanske även kunde ha en internationell marknad? :roll:


Skulle också kunna tänka mig en svart tröja med Linux Mint-loggan på. Det vore kanske bra med även med tröjor med reklam för Mint Sverige. En Linux Mint-logga och kanske slogan av något slag och/eller under-logga (eller vad det kan heta) för MInt Sverige.
dragonfly
Munk
 
Inlägg: 35
Blev medlem: tor jul 30, 2009 11:30 am
Ort: Mölndal

Re: Mint-prylar

Inläggav friTTe » tor jan 27, 2011 2:58 am

Håller med om Vistaprint, Spreadshirt är bra mycket dyrare.
Men en kul idé, lätt att jag köper ett par tröjor om det blir så.
friTTe
Munk
 
Inlägg: 20
Blev medlem: fre jun 18, 2010 1:07 am
Ort: Karlskoga

Re: Mint-prylar

Inläggav friTTe » tis maj 10, 2011 11:13 pm

sluggo skrev:Jag har MASSOR av Tux-bilder med det speciella Mintstuket.
/sluggo


ska vi kolla upp med vistaprint eller liknande, kanske är bättre med spreadshirt då det blir som en egen shop.
Vore kul om vi hade lite saker med Mint
friTTe
Munk
 
Inlägg: 20
Blev medlem: fre jun 18, 2010 1:07 am
Ort: Karlskoga

Re: Mint-prylar

Inläggav tux-sven » ons maj 11, 2011 12:34 pm

Jag skaffade en Linux-Mint-tröja från HELLOTUX som Clem skrivit om på linuxmint.com.
Den är svart med en broderad LM-logo på hjärt-sidan på bröstet... ;) Mycket fin och vekar ha bra kvalitet.
Tyvärr står det inte Linux Mint med text någonstans, så det är väl mest de redan frälsta nördarna som förstår vad det är för tröja.. :roll:
Användarvisningsbild
tux-sven
Ninja
 
Inlägg: 360
Blev medlem: tor nov 19, 2009 9:26 pm
Ort: Götene

Re: Mint-prylar

Inläggav jkw » sön feb 17, 2013 10:52 pm

Eftersom jag ej är någon illustratör så ber jag er använda fantasin till att måla upp designen för en tröja tshirt/långärmad tshirt jag skulle betala upp till 3-400kr för.
Lägger det i quote för att enklare förstå att det är en beskrivning.

Färg
Svart bas-färg med lite ljusare svart än kolsvart, men får ej luta åt grå.
Text i LinuxMint-grön färg.

Framsida
LinuxMint-ikonen i färg på bröstet vid hjärtat ungefär. 5x5cm storlek, alternativt 10x10cm storlek.
Under i rätt liten font står http://linuxmint.com

Baksida
Texten "From freedom, came elegance!" på ryggen i höjd med skuldrorna.


Vad tycks?
jkw
Munk
 
Inlägg: 30
Blev medlem: tis feb 12, 2013 12:25 am

Re: Mint-prylar

Inläggav jockefors » ons okt 23, 2013 5:49 pm

skaffa en usbnätverks sticka som funkar ur lådan med mint...utan strul ...skulle lätt köpa en eller 2....sen går det ju att se till att även den går att köra win med ...=) så blr stickan ett vettigt alt för alla..
jockefors
Lärjunge
 
Inlägg: 6
Blev medlem: sön okt 20, 2013 2:25 pm


Återgå till Marknadsföring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst