SethP

SethP

Inläggav SethP » fre maj 22, 2026 9:46 am

Hej!

Jag heter Seth och är relativt nybliven Linux-användare. Jag är ursprungligen skåning men bor numera i Mariestad vid Vätterns östra strand.

Jag fick helt enkelt nog i sept - okt 2025 när Microslop skulle avsluta sina åtaganden vad det gäller Winblows 10. Jag hade tidigare provat på både Ubuntu och Tails men inte installera något utan bara kört dessa live. Men i oktober 2025 så fick det alltså vara nog med Microsoft. Så jag började (?) se mig om efter alternativ och fastnade ganska raskt för Linux Mint. Efter att ha testat det i livemiljö, för att se så att min hårdvara var kompatibel, så installerade jag det på en helt ny SSD. (Windows 10 Pro har jag kvar på en annan disk och kan köra Dual Boot, men nu för tiden använder jag i 99,9% av fallen aldrig Windows längre.) Och att köra Mint har jag inte ångrat en sekund sen dess! För den som vill veta mer om min Linuxresa så rekommenderar jag min sida om detta. Sen i januari 2026 så är Linux Mint också det enda operativsystemet på min HP-laptop.

I övrigt så är mina huvudsakliga intressen I'T/datorer, kultur och absint. Mycket av det finns beskrivet på min sajt som är sethpylad.se

Hoppas nu att alla får en bra sommar! 8-)
Linux Mint 22.3 Cinnamon på både stationär och bärbar.
Användarvisningsbild
SethP
Nykomling

Re: SethP

Inläggav Jan-Olof » fre maj 22, 2026 10:35 am

Välkommen! Det var intressant att läsa om dina erfarenheter.
Jan-Olof
Finansiär och Beskyddare

Re: SethP

Inläggav SethP » lör maj 23, 2026 8:14 am

Tack J-O.
Linux Mint 22.3 Cinnamon på både stationär och bärbar.
Användarvisningsbild
SethP
Nykomling

Återgå till Presentationer