bosse skrev:Har installerat LM 22 cinnamon på Asus och det funkar bra förutom att jag inte får till det med numlock vid uppstart. Har haft problemet vid andra distros men "glömt" hur jag åtgärdade detta. Någon som vet?
Mikael skrev:Vad var det du installerade?
numlocx som återfinns i Synaptic kanske?
Mikael skrev:(fattar inte varför man envisas med apt-get när man bara behöver skriva apt?)
Osprey skrev:Mikael skrev:(fattar inte varför man envisas med apt-get när man bara behöver skriva apt?)
Därför att "apt-get" funkar i alla system, medan "apt" bara funkar i nyare....
Det är "apt-get update" som gör det, eller med andra ord talar om för "apt-get upgrade", vad den ska installera....Marie SWE skrev:apt-get.. är inte det även att det hämtar senaste paketet även om det finns cachelagrat lokalt.
eller blandar jag ihop saker nu.
Osprey skrev:Det är "apt-get update" som gör det, eller med andra ord talar om för "apt-get upgrade", vad den ska installera....Marie SWE skrev:apt-get.. är inte det även att det hämtar senaste paketet även om det finns cachelagrat lokalt.
eller blandar jag ihop saker nu.
apt-get gör precis vad du säger att den ska göra, precis som bara "apt", det är ingen skillnad förutom att "apt-get" funkar i äldre system...
(du kan för den delen köra "aptitude" eller bara "dpkg" i vissa fall, om du vill...)
dpkg använder jag ibland när jag laddat hem saker (eller versioner t.ex "svtplay-dl") som inte ingår i paketen...
Återgå till Installera Linux Mint
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst