Jan-Olof skrev:Hur använder vi dem - en gåva för att göra oss mer synliga hos linuxmint.com eller något annat? Kollade lite hastigt på t.ex. musmattor med reklamtryck men då får vi spara länge, kanske ett par år.
Ja, linuxmint.com tycker jag alltid funkar.
Spånar lite...
Musmatta som reklam tror jag inte på, i detta sammanhang när mottagaren då skulle vara vänner och bekanta och som förmodligen inte kan tänka sig annat är Microsoft Windows.
Däremot skulle en musmatta som reklam fungera bra i den bransch jag arbetar i.
Marknadsföring - att sprida ordet - sker idag via sociala medier som Facebook, Instagram, Twitter, diverse blogg och vlogg.
Den marknadsföringen behöver dock inte kosta något.
Det är ju blygsamma belopp som trillar in, och visst, jag skulle kunna bidra med mer men för mig handlar det i första hand om ATT bidra och med kontinuitet.
Skulle det ge mer slagkraft om vi sparar pengarna under ett år, låt säga 400 kr x 12= 4800 kr, och sedan skänker dessa i samband med något som uppmärksammas av dagspress eller kvällspress? Någon gala på teve?
Eller typ när någon klass blivit bestulen på klasskassan, "Barnen på Smultrontårteavdelningen fick dock en oväntad hjälp från Linuxmint.se som skänkte xxx kr" Fast då kanske det endast hamnar i lokaltidningen..