Support för mobilt bredband i mint 10

Här diskuterar vi nätverksrelaterade problem eller projekt.

Support för mobilt bredband i mint 10

Inläggav mightymattis » ons jan 05, 2011 5:48 pm

Jag hade en hel del problem med mitt mobila bredband i mint 9 men det löste sig till slut. Nu när jag har skaffat en ny beg laptop så skulle det ju inte vara fel med nya linux mint 10 som os, det ser ju väldigt lovande ut. Undrar därför om det finns support för mob bredband i mint 10 eller om jag måste genomlida strulet med min mobila bredbandsmodem igen?
mightymattis
Munk
 
Inlägg: 38
Blev medlem: sön okt 10, 2010 7:40 pm

Re: Support för mobilt bredband i mint 10

Inläggav tux-sven » ons jan 05, 2011 6:34 pm

Det finns support för mobilt bredband i LM10, jag har provat med Comviq Surf (USB-sticka) och det är inga som helst problem. Därmed är det dock inte sagt att ALLA mobila bredband funkar. Men jag utgår från att de flesta funkar. :) (Det verkar inte vara något hett ämne nuförtiden.)
Användarvisningsbild
tux-sven
Ninja
 
Inlägg: 360
Blev medlem: tor nov 19, 2009 9:26 pm
Ort: Götene

Re: Support för mobilt bredband i mint 10

Inläggav dragonfly » ons jan 12, 2011 7:28 am

Mitt mobila bredband från Tre funkar också klockrent. När jag satte in stickan kom det upp en wizard där jag fick välja region och operatör (har jag för mig) och sedan funkade det! Helt suveränt. I Windows och Mac har jag behövt installera separata program för att få det att funka. Här funkade det direkt!
dragonfly
Munk
 
Inlägg: 35
Blev medlem: tor jul 30, 2009 11:30 am
Ort: Mölndal

Re: Support för mobilt bredband i mint 10

Inläggav Little John » mån maj 28, 2012 4:59 pm

Kan bekräfta att det mobila bredbandet från TRE funkar direkt. Till och med på Live DVD:N och detta är värdefullt när man vill installera därifrån och inta ha någon fast uppkoppling.

LJ
Användarvisningsbild
Little John
Munk
 
Inlägg: 20
Blev medlem: tor maj 24, 2012 1:04 pm


Återgå till Nätverk

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst