Gigolo

Här diskuterar vi nätverksrelaterade problem eller projekt.

Re: Gigolo

Inläggav bosse » mån aug 24, 2020 11:13 am

Tack, Marie SWE. Jag gillar också hängslen o livrem samtidigt så jag kör som du med båda alternativen aktiverade. Tack för tipset
bosse
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 1030
Blev medlem: tis aug 12, 2014 7:25 am

Re: Gigolo

Inläggav Marie SWE » mån aug 24, 2020 11:24 am

bosse skrev:Tack, Marie SWE. Jag gillar också hängslen o livrem samtidigt så jag kör som du med båda alternativen aktiverade. Tack för tipset


Jag editera mitt inlägg på slutet med ett alternativ för wifi. :)

ett smidigt alternativ om man har många datorer i nätverket, är att ha samma användarnamn o lösen på alla datorer, På så vis slipper man vissa rättighetsproblem, bara ett användarnamn o lösen att komma ihåg osv.
Marie SWE
 

Re: Gigolo

Inläggav bosse » mån aug 24, 2020 2:34 pm

Marie SWE skrev:Har du ett wifi som du använder och bor inne i stan med tusentals folk i närheten så skulle jag rekommendera mjukvarubrandväggar även på dina datorer. För ett wifi kan man hacka på avstånd, men ett trådat nätverk kräver fysisk access att koppla in sig på.
Ett annat alternativ är att i routern skapa en tillåtenlista över vilka enheter som kan ansluta till ditt wifi, en whitelist. Lite bökigt när du vill ansluta nya enheter och dina vänner kan inte nyttja ditt wifi om du inte addat deras enheter i listan. Men då kan man vara 99% säker på att inga obehöriga ansluter till ditt wifi.

TACK FÖR TIPSET
bosse
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 1030
Blev medlem: tis aug 12, 2014 7:25 am

Föregående

Återgå till Nätverk

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst