Redigera Favoriter i menyn

Här kan ni lägga upp guider av olika slag som Linux Mint eller Linux överlag.

Redigera Favoriter i menyn

Inläggav Mikael » lör okt 20, 2018 12:48 pm

Mer tips än guide:

I tidigare versioner av Mint (eller om det beror på att jag då körde MATE?) kunde man någonstans i inställningarna välja "Redigera favoriter".
Hittar inget sådant i LM19 Cinnamon.
Att högerklicka på ett objekt i menyn och lägga till i Favoriter går bra men inte att i Favoriter högerklicka och välja "Ta bort från favoriter".
Detta måste göras på objektets plats i menyn. Alltså inte på objektets plats i Favorit-fältet.
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2729
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker

Re: Redigera Favoriter i menyn

Inläggav Jan-Olof » lör okt 20, 2018 8:58 pm

Jag kör version 18.3 för tillfället och kan därför inte kolla hur det fungerar i den senaste. Vad jag vet finns det två sätt att ta bort ett program från favoritmenyn i Cinnamon: Att peka på det och trycka på Delete-tangenten eller att högerklicka på det i den vanliga menyn som du skriver. För att flytta ett program i favoritmenyn så drar man det till önskad plats.
Jan-Olof
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 1682
Blev medlem: tis dec 08, 2009 2:07 pm

Re: Redigera Favoriter i menyn

Inläggav Mikael » lör okt 20, 2018 9:01 pm

Jan-Olof skrev:Jag kör version 18.3 för tillfället och kan därför inte kolla hur det fungerar i den senaste. Vad jag vet finns det två sätt att ta bort ett program från favoritmenyn i Cinnamon: Att peka på det och trycka på Delete-tangenten eller att högerklicka på det i den vanliga menyn som du skriver. För att flytta ett program i favoritmenyn så drar man det till önskad plats.

Ah, ja, delete-knappen ja! Fungerar.
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2729
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker


Återgå till Guider

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron