Bra!
Den tekniska förklaringen och användarmanualen är bra, i sig, men jag ser helst en "egen" guide, som man så att säga kan "lita" på och som man kan ställa frågor om.
Det som behöver förklaras är (bland annat) detta med "bottle", att man kan ha .. olika operativsystem, eller hur man kan förklara det.
När jag testade CrossOver tyckte jag att det var en skillnad i definition av "bottle".
Vidare bör man förklara Wine vs. CrossOver vs. PlayOnLinux vs. övriga?
My Phone Explorer var ju ett bra exempel på ett lite "krångligare" program att få till. (Vi har ju en tråd om det)
Jag antar att man ganska enkelt kan få program som Microsofts Calc.exe, eller Notepad.exe, att fungera rakt av.(?)
Jag har som sagt tagit hjälp av PlayOnLinux för att få till Firefox för Windows för att i
den kunna installera Widevine men kanske skulle den kunna fungera som skolexempel?
Jag vet inte riktigt om det
ska vara en skola med några exempel eller om det ska vara mera en klistrad tråd med "skarpa" frågor av typen
Hej, jag gillar MS-Röj och vill spela just den, och inget alternativ, i Linux, går det?
och där problemen/programmen betas av allt eftersom?
Och att ta hjälp av ex. PlayOnLinux är väl inte helt fel om det underlättar för alla parter, bara man vet varför man gör som man gör?