Saknar en bra guide hur man lämpligast använder Ventoy.
Kan vi hjälpas åt med det?
Jag kan ta på mig att "renskriva" och sammanställa olika input om det skulle finnas behov.
Så som jag hittills har använt mig av Ventoy har jag laddat hem mjukvaran, kört den och installerat på en enhet. Sedan har jag bara kopierat in ISO-filer till den mer synliga partitionen.
När jag testar med ISO som behöver startas via WIMBOOT ser jag att det tar ca 10 minuter för en sådan start. Kollar lite på hemsidan, ser att det finns en Wimboot Plugin som ska ligga på en särskild plats. Ser också att det måste finnas en ventoy.json som också ska ligga på en särskild plats. Hittar en katalog bland installationsfilerna lägger över den. Ser att man inte manuellt ska pilla i ventoy.json utan man ska använda ett GUI för det osv..
Mer specifikt vill jag kunna nyttja denna Wimboot Plugin och vill veta hur men en allmän svensk guide, som tar med det väsentligaste och utelämnar de avancerade alternativen, vore bra, tycker jag.
Tillägg: Ah! Wimboot Plugin verkar vara till gagn om man har en .wim men jag har en .iso (Hiren's BootCD PE x64)