i BIOS Det går bra att installera från dvd, just nu har jag LM 13 på den. pga taskigt SIS 3 grafikkort.
Har provat ett antal olika utgåvor på sticka men den installerar inte. Usb.stickan syns med innehåll så portarna funkar. Någon som har tips.

Mikael skrev:Jag hade en gammal laptop där man var tvungen att ha USB,t isatt när man startade upp och tryckte tangent för att komma in i BIOS, där kunde jag välja just det specifika USB,t som en (hård)diskenhet, flytta upp den i listan så att den valdes före rätta HDD,n.
...i ett fall skulle jag trycka på F9 och sedan välja start från USB. Datorn envisades med att installationsmediat var felaktigt, men om jag då tryckte F9 en gång till så startade den snyggt och prydligt.
Jan-Olof skrev:...i ett fall skulle jag trycka på F9 och sedan välja start från USB. Datorn envisades med att installationsmediat var felaktigt, men om jag då tryckte F9 en gång till så startade den snyggt och prydligt.
Du har förstås redan provat både F12 och F9. Det absolut enklaste är då om du har möjlighet att bränna en DVD.
Mikael skrev:Hur, eller med vad, skapade du minnet?
Mikael skrev:Testa med Unetbootin du med då!
Mikael skrev:Testa med Unetbootin du med då!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster