Marie SWE skrev:Licensnummer?
Menar du windows OEM produktnyckel?
bosse skrev:Marie SWE skrev:Licensnummer?
Ja, givetvis. Jag som slarvar med benämningarna. Det verkar som att det är lätt att " köra" galet i BIOS. Jag TROR att det gamla oem:et spökar när jag vill installera om W7 som är en senare utgåva än den som fanns i maskinen vidköpet.
Marie SWE skrev:bosse skrev:Marie SWE skrev:Licensnummer?
Ja, givetvis. Jag som slarvar med benämningarna. Det verkar som att det är lätt att " köra" galet i BIOS. Jag TROR att det gamla oem:et spökar när jag vill installera om W7 som är en senare utgåva än den som fanns i maskinen vidköpet.
Ingen fara... jag är slarvig i benämningar själv emellanåt.![]()
Det är bara från win8 och nyare som OEM produktnyckeln är inbränt i bios, så om du hade win7 original så ligger det inte inne i bios.
Marie SWE skrev:jag gjorde en liten edit åt dig i mitt förra.
Marie SWE skrev:Trådfråga till ledningen.
Vad gäller när det handlar om mindre lagliga hack?
Hittar inget om det i forumsreglerna https://linuxmint.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=781
bosse skrev:Marie SWE skrev:Trådfråga till ledningen.
Hittar inget om det i forumsreglerna viewtopic.php?f=10&t=781
Kan gå under privata meddelande ??
Marie SWE skrev:bosse skrev:Marie SWE skrev:Trådfråga till ledningen.
Hittar inget om det i forumsreglerna https://linuxmint.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=781
Kan gå under privata meddelande ??
Bäst är att få ett svar, för det gäller ju lite PM oxå då det handlar om juridik, men att det går att gå runt det via pm så att de inte hålls ansvariga är en helt annan sak.
Men frågan är bra att veta iallafall, för vissa saker som anses hack kan hjälpa många.så kan man då publicera saker öppet så gynnar det fler.
Jag vill ju inte bli utsparkad från forumet *hihi*![]()
Jag antar att du har en home licens och du vill nyttja en pro/ultimate oem licens du kommit över?
bosse skrev:Jag har en W7 köpt på skiva. Har använt licensen för många gånger tydligen. På grund av att jag gillar att trixa lite med ett gäng laptops.
Marie SWE skrev:bosse skrev:Jag har en W7 köpt på skiva. Har använt licensen för många gånger tydligen. På grund av att jag gillar att trixa lite med ett gäng laptops.
ahaa, men den frågan kan jag svara pådet är ju retail licens
När du kommer till att du ska aktivera licensen online och den säger att det inte går.
Då väljer du att aktivera via telefon.. när du då kommer så du ska slå in alla siffror via telefon så kommer de ställa frågan. Hur många datorer du har.. svaret är en dator. Då ska du komma förbi problemet.
Funkar inte den metoden, så får man prata med en telefonist och då uppger du inte att du haft den på flera datorer utan att du bara har installerat om samma dator men att du graderat upp cpu, hårddisk, grafikkort... nämn inte att du bytt modekort.Då ger de dig antingen en ny produktnyckel eller låser upp din befintliga.
Helt laglig metod.
bosse skrev:Marie SWE skrev:bosse skrev:Jag har en W7 köpt på skiva. Har använt licensen för många gånger tydligen. På grund av att jag gillar att trixa lite med ett gäng laptops.
ahaa, men den frågan kan jag svara pådet är ju retail licens
När du kommer till att du ska aktivera licensen online och den säger att det inte går.
Då väljer du att aktivera via telefon.. när du då kommer så du ska slå in alla siffror via telefon så kommer de ställa frågan. Hur många datorer du har.. svaret är en dator. Då ska du komma förbi problemet.
Funkar inte den metoden, så får man prata med en telefonist och då uppger du inte att du haft den på flera datorer utan att du bara har installerat om samma dator men att du graderat upp cpu, hårddisk, grafikkort... nämn inte att du bytt modekort.Då ger de dig antingen en ny produktnyckel eller låser upp din befintliga.
Helt laglig metod.
Slå in siffrorna i telefonen?? Mobilen??
Marie SWE skrev:Trådfråga till ledningen.
Hittar inget om det i forumsreglerna viewtopic.php?f=10&t=781
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster