Skype har slutat att fungera!

Skype har slutat att fungera!

Inläggav ArneH » tis nov 29, 2016 3:07 pm

Den normala installationen i programhanteraren av Skype, hjälper inte att ta bort den och sedan installera igen.
Jag gick ut på nätet och laddade hem Debian versionen, men det blev nobben, med svaret att Skype var inte kompatibel med Skype-bin 386! Övriga versioner rimmar illa med Linux Mint 18.

Efter test så fungerar inte Mikrofonen och i så fall är det själva uttaget i datorn som har lagt utav och hur rättar man till det felet?
ArneH
Munk
 
Inlägg: 12
Blev medlem: tor okt 13, 2016 7:43 am

Re: Skype har slutat att fungera!

Inläggav Jan-Olof » tis nov 29, 2016 4:03 pm

Personligen är jag lite skeptisk till Skype efter att ha sett det krascha i en dator med Windows - den datorn blev sig aldrig lik mer...

Om jag förstår dig rätt så har du alltså installerat Skype via programhanteraren. Fungerade sedan inte mikrofonen när du försökte använda programmet eller slutade programmet helt att fungera efter ett tag? Om mikrofonen ansluts till datorn med en sladd så kan du ju prova om mikrofonen fungerar ihop med en annan dator.

Att du inte kan installera en version som är avsedd för Debian är helt normalt - det fungerar bara om du använder någon av LMDE-utgåvorna, vilket du väl inte gör?
Jan-Olof
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis dec 08, 2009 2:07 pm

Re: Skype har slutat att fungera!

Inläggav ArneH » tis nov 29, 2016 4:48 pm

Jan-Olof skrev:Om jag förstår dig rätt så har du alltså installerat Skype via programhanteraren. Fungerade sedan inte mikrofonen när du försökte använda programmet eller slutade programmet helt att fungera efter ett tag? Om mikrofonen ansluts till datorn med en sladd så kan du ju prova om mikrofonen fungerar ihop med en annan dator.

Att du inte kan installera en version som är avsedd för Debian är helt normalt - det fungerar bara om du använder någon av LMDE-utgåvorna, vilket du väl inte gör?


Nej jag använder inte LMDE utgåvorna trots att jag gillar Debian.
Jag har provat båda varianterna och inte något fungerar.
Micken har fungerat tidigare och jag kan ta emot hörandet till den jag ringer till. Så endast att kunna göra min egen röst hörd.
Men du fick mig tanken på att testa i Ubuntu och även i Windows där jag har Skype.
ArneH
Munk
 
Inlägg: 12
Blev medlem: tor okt 13, 2016 7:43 am

Re: Skype har slutat att fungera!

Inläggav ArneH » tis nov 29, 2016 5:19 pm

Jag har testat med Windows och finner att mikrofonen fungera och då givetvis datorn.
Så då måste det vara något fel på Skype programmet. Kan nu installera Skype igen och korrigera inställningarna.
Tyvärr det gick inte?
ArneH
Munk
 
Inlägg: 12
Blev medlem: tor okt 13, 2016 7:43 am

Re: Skype har slutat att fungera!

Inläggav ArneH » tis nov 29, 2016 6:09 pm

Hurra, nu fungerar mikrofonen, efter att jag har mixtrat med inställningarna med min ljudanläggning, som av någon anledning hade blockat min Mikrofon genom att jag talat in på ett band, okej jag hade förmodligen inte godkänt, inställningen för Skype som behövdes, men nu gjorde jag det och då blev felet fixat.
ArneH
Munk
 
Inlägg: 12
Blev medlem: tor okt 13, 2016 7:43 am


Återgå till Övriga supportfrågor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster