xfx geforce 6200 problem

xfx geforce 6200 problem

Inläggav tMos » mån jan 18, 2010 6:25 pm

Tjo.. ja e skapligt ny med hela linux grejjen.. och jag har ett problem.. tänkte att nån här kanske kan hjälpa mig?

Jag installerade Mint 8, när allt va klart ville Mint att jag skulle "aktivera" drivare till mitt grafikkort.. (XFX GeForce 6200A 256MB DDR)
det fanns 3 olika versioner.. jag valede rekomenderad och startade om datorn!

När det grafiska ska sytartas igen.. X kallas de visst så lägger skärmen av helt.. stängs av helt enkelt och ända sättet att göra nåt överhuvudtaget är att trycka ctrl-alt F1..

"startx" funkar inte eftersom att de redan körs men ja kan inte se det....

Vet inget sätt att återställa eller avaktivera drivaren därifrån.. (typ terminalen eller vad det är man är i)

fick installera om mint till slut.. har testat några olika drivare men samma fel varje gång!...

hur ska man göra för att få de att funka.. o finns det nåt sätt att återställa så att man slipper installera om vaje gång man testar?

tacksam för hjälp.. MVH tMos
tMos
Nykomling
 
Inlägg: 1
Blev medlem: sön jan 17, 2010 7:02 pm

Re: xfx geforce 6200 problem

Inläggav tux-sven » mån jan 18, 2010 9:01 pm

Jag är inte säker på det men i slutet på den här tråden på linuxmint.com finns kanske det du söker??
http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?t=5328
Det verkar vara ett besvärligt kort ur Lunux-synvinkel. Många distar verkar ha problem med detta kort.
OM du lyckas lösa det så får du gärna beskriva hur du gjorde här på linuxmint.se. ;)
Användarvisningsbild
tux-sven
Ninja
 
Inlägg: 360
Blev medlem: tor nov 19, 2009 9:26 pm
Ort: Götene


Återgå till Övriga supportfrågor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster