internet

internet

Inläggav bengan » tis okt 20, 2009 8:10 pm

hej på er
jag har problem med internet ett tag efter jag startat datorn (ca 15-20min) jag kommer ingenstans för det mesta den bara står och funderar :? men efter ett tag så funkar det normalt igen men det är jäkligt irriterande när man skall hämta post eller kolla om nåt strax efter man startat datorn. min fråga .... är det nån som upplevt samma sak o i så fall vad kan man göra åt det??
för övrigt så gillar jag mint skarpt, använder windows väldigt sparsamt numera
mvh bengan
bengan
Nykomling
 
Inlägg: 3
Blev medlem: lör jul 25, 2009 7:36 pm

Re: internet

Inläggav dragonfly » ons okt 28, 2009 6:54 am

Hej.

På vilket sätt ansluter du datorn till Internet? Går du via en router? Är den trådlös eller har du kopplat datorn direkt på bredbandsmodemet?

Vilken version av Mint kör du?
dragonfly
Munk
 
Inlägg: 35
Blev medlem: tor jul 30, 2009 11:30 am
Ort: Mölndal

Re: internet

Inläggav bengan » tor okt 29, 2009 1:52 am

hej
jag kör med kabel direkt i modemet eller routern o så kör jag gloria gnome,, har du nån ide om vad som spökar för mig?
mvh bengan
bengan
Nykomling
 
Inlägg: 3
Blev medlem: lör jul 25, 2009 7:36 pm

Re: internet

Inläggav dragonfly » ons nov 04, 2009 8:13 pm

bengan skrev:hej
jag kör med kabel direkt i modemet eller routern o så kör jag gloria gnome,, har du nån ide om vad som spökar för mig?
mvh bengan


Dina problem låter lite som de jag har, men det är relaterat till com hem. Där tar det också tid innan man får en uppkoppling iaf ibland. Men har du kopplat dig direkt mot modemet med kabel så skall det ju inte vara något problem kan man tycka. Ingen direk idé tyvärr... :(
dragonfly
Munk
 
Inlägg: 35
Blev medlem: tor jul 30, 2009 11:30 am
Ort: Mölndal

Re: internet

Inläggav bengan » mån jan 18, 2010 9:44 am

nu har jag kommit på varför det går trögt o koppla upp när jag startar datorn, jag har dubbla nätverkskort i min burk o det är tydligen det som ställer till det, om jag stänger av det ena kortet så går det som tåget.Det verkar som mint blir förvirrad o inte vet vilket kort det ska använda.
lite info om det är någon mer med samma problem
mvh bengan
bengan
Nykomling
 
Inlägg: 3
Blev medlem: lör jul 25, 2009 7:36 pm

Re: internet

Inläggav tux-sven » mån jan 18, 2010 2:07 pm

Jättebra när vi får en avslutning på tråden som förklarar hur lösningen var. :D
Dessutom var det trevligt att det inte var något problem som hade med själva LinuxMint att göra. ;)
Användarvisningsbild
tux-sven
Ninja
 
Inlägg: 360
Blev medlem: tor nov 19, 2009 9:26 pm
Ort: Götene


Återgå till Övriga supportfrågor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst