Linux Mint-förening?

Hur ska vi uppmuntra användandet av Linux Mint, ta fram marknadsföringsmaterial mm.

Linux Mint-förening?

Inläggav sluggo » sön jan 02, 2011 11:08 am

Gott nytt år alla "mintare" !
Linux Mint-förening?
En liten undring: Vad sägs om att starta upp en Mintförening? Det skulle vara en förening som var öppen för alla medlemmar och intresserade, som tillsammans arbetade för att sprida information och marknadsföra Linux Mint. Kanske även med en webbutik med Linux Mint-prylar...
Bara en fundering alltså...
/Sluggo
sluggo
Munk
 
Inlägg: 12
Blev medlem: tis dec 28, 2010 1:30 pm

Re: Linux Mint-förening?

Inläggav carl-uno » sön jan 02, 2011 11:27 am

Nackdelen med att ha en förening är allt administrativt arbete. Årsmöte, styrelsemöten, bokföring mm. Jag tror att det är bättre att lägga tiden på att arbeta med Mint.

Jag tror att vi kan göra det mesta av det man skulle göra föreningen ändå, men med mindre arbete. En butik med Mint-prylar kan företrädesvis drivas av någon med egen firma och överskottet kan användas för att sponsra olika aktiviteter eller annat som vi tycker är behövligt.

Så kom gärna med förslag på aktiviteter så tror jag att vi klarar att genomföra det utan förening. Och vi kan absolut utse exempelvis marknadsförig utan att ha en förening.
Hälsar

Carl-Uno Olsson,
Community Leader Linux Mint Sweden, lokalpolitiker och företagare, http://www.klokskap.se/.
Ge ett bidrag till communityn genom att swisha 0702209529.
Användarvisningsbild
carl-uno
Community Leader
 
Inlägg: 153
Blev medlem: tis jul 21, 2009 10:53 am
Ort: Kvänum

Re: Linux Mint-förening?

Inläggav sluggo » sön jan 02, 2011 11:53 am

Okej Carl-Uno, det var ju bara en fundering som sagt var.
Vad gäller aktiviteter just för dagen så tror jag att flygbladet, liggande som en länk på index, och för nedladdning, vore ett bra första steg. Har som nämnts filat lite på detsamma och om du uppger din e-postadress så kan jag mejla över utkastet så vi kan diskutera ev. ändringar och tillägg.
För övrigt anser jag att indexsidan borde göras om som en ren "välkommen-till-Linus Mint-sida", och där det mesta av nuvarande rubriker och brödtext hamnar på den nya länken Nyheter.
Allt för tillfället...
/sluggo
sluggo
Munk
 
Inlägg: 12
Blev medlem: tis dec 28, 2010 1:30 pm

Re: Linux Mint-förening?

Inläggav carl-uno » sön jan 02, 2011 12:49 pm

sluggo skrev:Okej Carl-Uno, det var ju bara en fundering som sagt var.
Vad gäller aktiviteter just för dagen så tror jag att flygbladet, liggande som en länk på index, och för nedladdning, vore ett bra första steg. Har som nämnts filat lite på detsamma och om du uppger din e-postadress så kan jag mejla över utkastet så vi kan diskutera ev. ändringar och tillägg.
För övrigt anser jag att indexsidan borde göras om som en ren "välkommen-till-Linus Mint-sida", och där det mesta av nuvarande rubriker och brödtext hamnar på den nya länken Nyheter.
Allt för tillfället...
/sluggo


Bra idéer båda två.

Om vi har en välkomstsida så kan vi ha en widget på högerkanten som visar de senaste nyheterna.

Min mailadress är admin(a)linuxmint.se.
Hälsar

Carl-Uno Olsson,
Community Leader Linux Mint Sweden, lokalpolitiker och företagare, http://www.klokskap.se/.
Ge ett bidrag till communityn genom att swisha 0702209529.
Användarvisningsbild
carl-uno
Community Leader
 
Inlägg: 153
Blev medlem: tis jul 21, 2009 10:53 am
Ort: Kvänum


Återgå till Marknadsföring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron