Översätta Linux Mint

Re: Översätta Linux Mint

Inläggav bittin » lör nov 02, 2024 2:29 pm

Gick med i det svenska översättningsteamet för Linux Mint igen

dock brukar @Jan-Olof vara helt klart då jag har tid att titta, men hjälper gärna till då jag har tid och det finns något jag kan hjälpa till med

dock hjälpt till med översättningar för XFCE och MATE November och Oktober månad
bittin
Ninja

Inläggav Jan-Olof » mån nov 04, 2024 5:52 pm

När det finns nya poster att översätta så får man ju förslag på texter som översatts tidigare. Ibland får jag då förslag på texter som du översatt och det brukar bara vara att klicka och godkänna :D
Jan-Olof
Finansiär och Beskyddare

Inläggav Marie SWE » mån nov 04, 2024 6:31 pm

Tips till er på Mint
Gör inte som Debian översättarna, för det är flertalet ställen där översättningen fått ny innebörd.

Som ett kasst exempel
Säker borttagning av USB = Stopp :lol: :lol: :lol:

Sedan finns det inställningar som är helt upp åt väggen översatta.. så vid en googling på engelska över hur att lösa ett problem.. så slutar det med att man mer eller mindre får byta språk till engelska för att hitta inställningen och sedan byta tillbaka till svenska.
Detta gäller Debian 12 Xfce.

Så ni på mint, gör inte debians misstag. ;)
Marie SWE
Ninja

Inläggav Jan-Olof » tis nov 05, 2024 12:34 am

Om du, eller någon annan, hittar några tokigheter i Mint så är det bara att höra av sig. Målsättningen är ju att vi skall ha så bra översättningar som möjligt.
Jan-Olof
Finansiär och Beskyddare

Inläggav Marie SWE » tis nov 05, 2024 4:57 am

Jan-Olof skrev:Om du, eller någon annan, hittar några tokigheter i Mint så är det bara att höra av sig. Målsättningen är ju att vi skall ha så bra översättningar som möjligt.

Jag lämnade tyvärr LMDE då den hade för kort livscykel, så jag kan tyvärr inte bidra med något. :?
Vanliga minten gillade jag inte efter 18.3 versionen.. Dock har jag mint 20.2 Xfce installerad på min mammas dator....
damn... EOL april 2025.. faaaan då måste jag installera om den om 5månader.... :?
Marie SWE
Ninja

Inläggav bittin » tis nov 05, 2024 12:11 pm

Jan-Olof skrev:När det finns nya poster att översätta så får man ju förslag på texter som översatts tidigare. Ibland får jag då förslag på texter som du översatt och det brukar bara vara att klicka och godkänna :D

Vad bra då gör det jag gör i Ubuntu någon nytta för Mint också :)
ska försöka hjälpa till direkt då jag har tid och ork är dock sjuk just nu

Hjälper inte till i Debian direkt just nu längre då jag är inte välkommen där pga $andledningar$
bittin
Ninja

Föregående

Återgå till Översättning av Linux Mint