Tidningsartiklar om Mint

Tidningsartiklar om Mint

Inläggav Jan-Olof » mån feb 13, 2012 10:22 am

I tidningen Datormagazin finns ju en avdeIning som kallas Linuxmagazin. Denna innehåller den här gången (nr 3, 2012) flera nyheter om Mint: en artikel om varför Mint blivit så populärt, en presentation av Cinnamon och en del reklam för Arne Extons specialutgåva av Mint 10.
Jan-Olof
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis dec 08, 2009 2:07 pm

Re: Tidningsartiklar om Mint

Inläggav tux-sven » mån feb 13, 2012 1:28 pm

Vad kul. Jag får nog köpa ett lösnummer av Dator Magazin denna månad, så att jag kan läsa om detta.. :D
Användarvisningsbild
tux-sven
Ninja
 
Inlägg: 360
Blev medlem: tor nov 19, 2009 9:26 pm
Ort: Götene

Re: Tidningsartiklar om Mint

Inläggav Jan-Olof » ons dec 04, 2013 5:39 pm

I det senaste numret (2013-14) av tidningen Datormagazin finns en artikel om tolkning av HTML-kod i egna program. Visst, det är ett specialområde men det nämns i artikeln att testningen har gjorts i Linux Mint. Vårt favorit-OS går att använda till mycket...
Jan-Olof
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis dec 08, 2009 2:07 pm

Re: Tidningsartiklar om Mint

Inläggav stickanbj » tor dec 05, 2013 10:39 pm

Eftersom jag är prenumrant på Datormagazin sedan 2000 så har jag också uppmärksammat artikeln. När jag låg inlagd på Mälarsjukhuset i Eskilstuna hade jag tidningen med mig. Den blev mycket sabbt intressant för en del av personalen och då speciellt artikeln om Mint. Det var många som testade eftersom jag också hade min 901:a med mig. Det gick t. o. m. så långt att en av sköterskorna fick med sig tidningen hem.
stickanbj
Ninja
 
Inlägg: 132
Blev medlem: ons jul 20, 2011 7:03 am


Återgå till Allmänt snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron