aktivitet på forumet

aktivitet på forumet

Inläggav bosse » sön jun 11, 2023 3:29 pm

Med tanke på aktiviteten här på forumet så bedömmer jag det som att LinuxMint fungerar alldeles utmärkt. I alla fall för mig. :D Ha det gott i sommar!
bosse
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 1040
Blev medlem: tis aug 12, 2014 7:25 am

Re: aktivitet på forumet

Inläggav NisseHult » ons jun 14, 2023 11:13 pm

Funkar jättebra och jag är egentligen mest på Ubuntuforumet (trots att jag kör Mint sedan ett antal år), det har bara blivit så och jag kommer inte in på mitt "riktiga" konto här, eftersom jag bytt mail-adress och glömt lösenordet här...

Ha det gott!! :D
NisseHult
 

Re: aktivitet på forumet

Inläggav Mikael » tor jun 15, 2023 6:24 am

Det är väl flera faktorer som avgör aktiviteten här tänker jag.

Stabilt och bra system är en av dessa.
När det finns nya versioner ökar aktiviteten både vad gäller funderingar inför och problem efter uppgradering.

Sommartid allmänt har nog många annat fokus liksom kortare helger. Längre ledigheter som vid jul nyår finns mer tid att grotta ner sig i gamla surdegar som man inte har tagit tag i tidigare.
Åtminstone är det så för mig.

För min del gör det inte så mycket att det ibland är "dött" här. Som norrlänning gör det inget att det är tyst ;)
Jag är tacksam över att forumet finns och jag tycker det är en väldigt god sammanhållning här, tystnaden till trots.
På andra forum verkar det svaras på inlägg bara för skrivandets skull, svaren behöver inte ens vara kopplad till frågan.
(typ "Varför startar inte min V70?" - "Jag vet inte, jag har en Opel")

Det är dessutom upp till oss själva att hålla forumet levande. Jag försöker uppdatera min guide angående Qemu men det är ju så att redigerade inlägg ger ingen avisering. (Kanske finns en sådan forumfunktion? "Senast redigerade inlägg"?)
Forumet som återfinns hos "min" datortillverkare har en kategori som heter "Roliga projekt" och något liknande finns på Elektronikforumet. Kanske skulle vi kunna ha nåt liknande där vi kan lufta halvgalna ideér?
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2732
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker

Re: aktivitet på forumet

Inläggav Osprey » lör jun 17, 2023 4:44 pm

Jamen jag har ju dykt upp här nu, efter att ha tillbringat ett antal år på ubuntu-se trots att jag kört Mint i åtminstone 7-8 år....

Nåja, så mycket fler problem och konstigheter lär jag knappast rapportera, efter sådär 30 år inom Unix/Linux, men några kan jag kanske avhjälpa... :D
Osprey
Ninja
 
Inlägg: 150
Blev medlem: fre maj 30, 2014 3:33 pm
Ort: Falkenberg

Re: aktivitet på forumet

Inläggav Jan-Olof » sön jun 18, 2023 1:16 pm

Trevligt, du är välkommen!

Kollade just på din länk till Enargo Konsult, https://www.enargo.com/it/, som jag tycker är värda lite extra reklam :)
Jan-Olof
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 1685
Blev medlem: tis dec 08, 2009 2:07 pm


Återgå till Allmänt snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster