Presentation Av conny Med conny

Presentation Av conny Med conny

Inläggav Eskills » tis nov 11, 2014 11:58 pm

Hej alla
Conny eskills heter jag en "tokkig" ålänning som har skickat på ett linux ett tag med dock ej gett det 100% kanske mera 60% dock har jag alltid valt att "rymma" tillbax till windows (ursäkta svordomen)
Jag föddes 1976 3 augusti i saltvik i mitten på åland =)
Nå när började intresset för datorer? Intresset har alltid funnis kommer ihåg i skolan när man satt å spelade på skolans Amiga 500 eller Commodore 64 kommer i håg amiga var det alltid strid om det var ju färgskärm =) Commodoren hadde monoskärm. ja dessa svunna tider =)
Nå när fick du din egna första egna dator? Året var väl 1990 eller 1991 jag frågade min far om vi kunde fara till stan och köpa en dator kände att kompisarna hadde och jag villa ju åxså ha en det blev stadsresa dator inskaffades en commpaq med 200 mb till hårdisk ja det var grejer det med windows 3.1 med upgraderings skiva windows 95 och Dos har man jobbat med sen har det rullat på 95..98..WinME..vista...Win7..Win8...
När kom Linux in i bilden? Linux har väl alltid varit intressant har blivit Ubuntu Dbian Puppy Red Hat Mint Knoppix
både Mint och Ubuntu har testat många gånger men inte gett dom changsen att visa vad dom går för.
Första instaltionen blev 2001 så efter det blev det mer å mer intressant.
Många gånger fixar sig Linux bekymmer mycket fortare än strul hos Microsoft.
Mitt mål är att ge LINUX MINT 17 en värdig changs att axla det Microsoft har gjort i 23 år dags för ett genartionsbyte
Det är väl lite av min Livshistora.
Som sagt född 1976 har en underbar fru (nej hon sitter inte brevid mig med stirri blick) samt 2 barn födda 2003 och 2005 har dyslexi och skrivsvårigheter så stavningskontroll är min bästa vänn dock funkar det inte på denna sida =( målet är nog att bli windows fria bara frun och barnens datorer kvar ..
Om det är ngt ni undrar över så skriv annars skrivs vi forumet =)
------------------------------------------
Linux Mint 17 "Qiana" MATE Edition med kde
Eskills
Munk
 
Inlägg: 10
Blev medlem: mån nov 10, 2014 9:20 pm
Ort: Åland

Re: Presentation Av conny Med conny

Inläggav Jan-Olof » ons nov 12, 2014 1:47 am

Hej och välkommen!

Åland - där har jag tyvärr aldrig varit, men det verkar vara en skön plats på jorden.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Saltvik,_%C3%85land
http://www.saltvik.ax
Jan-Olof
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis dec 08, 2009 2:07 pm

Re: Presentation Av conny Med conny

Inläggav Eskills » ons nov 12, 2014 10:04 am

du måst besöka åland då
ja det är en väldig gemmytlig plats har provat bådde sverige och fnland men hittat hem tllbax så nu stannar jag när man har eget hus att ta hand om
------------------------------------------
Linux Mint 17 "Qiana" MATE Edition med kde
Eskills
Munk
 
Inlägg: 10
Blev medlem: mån nov 10, 2014 9:20 pm
Ort: Åland

Re: Presentation Av conny Med conny

Inläggav Mikael » ons nov 12, 2014 5:55 pm

Hej hej! :)
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2720
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker


Återgå till Presentationer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster