Kjell-Åke

Kjell-Åke

Inläggav Kjell-Åke » fre maj 16, 2014 7:59 am

Goddag läsare!

Jag går raskt mot 65 och inser att det blir knapert. Under hela 90-talet var jag skeptisk mot komputtertekniken. Tvingades inte heller till närkamp med den i arbetslivet. Och missade många år av dess utveckling. Med nytt årtusende fick jag ge mig. Dyr burk med Me inköptes till mig och hustrun med samma känsla som när våra föräldrar köpte tv i slutet av 50-talet. Småningom blev det XP och den vägen räckte till apr -14. Nu har jag fått igång ny, inte värst dyr, burk med Windows 7 åt hustrun, hon vill ha det så.
Men min snåltarm har börjat snörpa på allvar. För ca 2 år sedan läste jag om Raspberry Pi i PCfA och tänkte att en sådan vill jag ha i reserv om allt annat brakar ihop. Där kom jag i kontakt med Linux. Lyckades sedan få Ubuntu att funka parallellt med XP och växte i uppgiften. Med radering av XP har jag nu 2 gamla burkar som jag ska köra (trådbundet tillsammans med hustruns) så länge de funkar till lägsta möjliga kostnad. Sådant ger mig stor tillfredställelse. Som att flyga under fiendens radar. Min senaste bedrift är att på separata HDD ha Ubuntu och Mint att välja mellan. Därav denna presentation. Ni verkar ju vara sansade, välformulerade herrar (!) som kanske kan hjälpa mig på djupet vad gäller Linux och terminalen. Och dess relation till grafiska sidan.
Kjell-Åke
Lärjunge
 
Inlägg: 7
Blev medlem: mån maj 05, 2014 6:33 pm

Re: Kjell-Åke

Inläggav Jan-Olof » fre maj 16, 2014 7:02 pm

Välkommen!

Sansade och välformulerade. Det berömmet tackar jag för å alla medlemmars vägnar. Du har också en välutvecklad förmåga att uttrycka dig. Ser fram emot flera inlägg.
Jan-Olof
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis dec 08, 2009 2:07 pm

Re: Kjell-Åke

Inläggav carl-uno » lör maj 17, 2014 2:02 pm

Jan-Olof skrev:Välkommen!

Sansade och välformulerade. Det berömmet tackar jag för å alla medlemmars vägnar. Du har också en välutvecklad förmåga att uttrycka dig. Ser fram emot flera inlägg.


Det är väl bara att instämma med båda inläggen. Vi har mycket kloka medlemmar och har sluppit alla strider och fraktioner som ofta uppstår i olika forum och tyvärr även inom Linux-världen. >Väldigt många är också extremt hjälpsamma och bidrar med de kunskaper de har. Vi har en mycket bra balans mellan de som behöver hjälp och de som hjälper. Och de flesta medlemmarna känner sig bekväma i båda rollerna.
Hälsar

Carl-Uno Olsson,
Community Leader Linux Mint Sweden, lokalpolitiker och företagare, http://www.klokskap.se/.
Ge ett bidrag till communityn genom att swisha 0702209529.
Användarvisningsbild
carl-uno
Community Leader
 
Inlägg: 153
Blev medlem: tis jul 21, 2009 10:53 am
Ort: Kvänum

Re: Kjell-Åke

Inläggav stickanbj » tor maj 22, 2014 5:22 am

Vi har även kvinnor i medlemskåren och dom är lika "sansade".
stickanbj
Ninja
 
Inlägg: 132
Blev medlem: ons jul 20, 2011 7:03 am


Återgå till Presentationer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster