Kristian "jkw" Wedmark

Kristian "jkw" Wedmark

Inläggav jkw » sön feb 24, 2013 4:49 pm

Det hela började 1996, då internet kom officiellt till allmänheten och jag satt vid en dator för första gången i datasalen på skolan.

Men jag kom inte i kontakt med Linux förän någon gång i början på 2000 då jag testade på Slackware med fönsterhanteraren Enlightenment.

Jag har sedan dess börjat intresserat och engagerat mig mer och mer inom just OpenSource-världen. Är till exempel stödmedlem i OpenSourceSweden som är en förening för att få fler företagare att förstå och se tjusningen med att använda OpenSource. Mer information om OpenSourceSweden hittar ni på opensourcesweden.se.

Mitt namn är Kristian Wedmark, som titeln angiver. Jag är på rätt sida om 30-sträcket i två år till och har en son på 7 år som börjar ta efter farsans spår med datorintresse tror jag. Mycket frågvis då jag servar datorer eller när jag sitter och kliar skallen vid programmering.

Har genom åren jobbat mestadels inom industri, men en dyster arbetsmarknad har fått mig att komma till instinkt att det är lika bra att passa på att utbilda sig. Eftersom senare år så har jag jobbat med det jag tycker är skoj; webbutveckling. Före det var det bara "jobb man tog för att jobba", vilket resulterade som sagt i industri. Vilket inte är roligt.

Så nu är jag Student på Komvux och kommer väl att vara det 1-1½ år till förmodligen eftersom jag började nu i Januari. Målet är att bli högskolekompetent och ta mig in på högskolan för att studera till Dataingenjör/Datavetenskap.

Tänkte skriva en mycket kortfattad presentation, men som vanligt när jag väl kommer igång med tangentbordsvalsen så bara rasslar det på.

Har ni några frågor är det bara att fråga här i tråden eller maila. :-)
jkw
Munk
 
Inlägg: 30
Blev medlem: tis feb 12, 2013 12:25 am

Återgå till Presentationer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron