Carl-Uno

Carl-Uno

Inläggav carl-uno » tis jul 21, 2009 1:10 pm

Hejsan.

Så här skrev jag på http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=69&t=974 i februari 2007.

Hej alla svenskar!

Jag tänkte att det kunde vara trevligt om de svenskar som finns här presenterar sig i denna tråd så att vi vet vilka vi är.

Eftersom det var min idé så får väl jag börja.

Jag heter Carl-Uno Olsson, är född 1966 och bor på Varaslätten i Skaraborg. Min erfarenhet av Unix/Linux började i slutet av 80-talet på en arbetsstation från IBM. Sedan var det ett uppehåll till runt 1998 när jag började roa mig med webservrar och har mest erfarenhet av Red Hat på dessa.

På desktopsidan har jag testat olika distributioner under många år men gått tillbaka till Windows eftersom det har varit för mycket problem. Jag testade Ubuntu 6.06 och körde det mesta i Ubuntu sedan dess, men jag bytte inte helt innan jag hittade Linux Mint. Just nu har jag tre system installerade: XP för några pokerklienter och för att kunna ta lite skärmbilder till bekanta som behöver support, senaste Linux Mint stable (Bea) och en partition med Linux Mints senaste utvecklingsrelease (Bianca).

Jag har börjat hjälpa till med att testa och rapportera buggar och har översatt lite. Dessutom har jag (åtminstone för tillfället) uppe en mirrorsite för att underlätta nedladdningar av Linux Mint.



Sedan jag skrev detta har jag slutat med mirrorsiten eftersom Clem börjat lägga ut torrentfiler, jag spelar poker i Linux/Java istället för Windows och jag finns numera på Facebook. Jag har rensat datorn och kör enbart Gloria Main och sedan den bärbara datorn (dualboot mint/windows) la av i förrgår är familjen helt windowsfri. (Preliminär felsökning tyder på att nätaggregatet brunnit så det kan hända den går att få liv i igen.)
Hälsar

Carl-Uno Olsson,
Community Leader Linux Mint Sweden, lokalpolitiker och företagare, http://www.klokskap.se/.
Ge ett bidrag till communityn genom att swisha 0702209529.
Användarvisningsbild
carl-uno
Community Leader
 
Inlägg: 153
Blev medlem: tis jul 21, 2009 10:53 am
Ort: Kvänum

Återgå till Presentationer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster