Hund

Hund

Inläggav Hund » fre aug 18, 2023 6:18 pm

Hej alla glada!

Jag är ny på Linux Mint, men inte på Linux-baserade operativsystem i övrigt. Jag började min resa med Ubuntu 6.06. Och har sedan dess använt lite allt möjligt som Ubuntu, Debian, Arch Linux, Fedora, Gentoo och Alpine Linux. Varav Gentoo är det som jag har använt på skrivbordsdatorn de senaste åren. Jag har även doppat mina tår i vattnet med FreeBSD och OpenBSD.

Anledningen till att jag fått för mig att testa Linux Mint, är för att jag söker lite variation, och kanske för att jag vill hitta något som är löjligt enkelt. Jag har sedan urminnes tider, kört en rätt enkel och avskalat miljö, där det mesta är textbaserat. Och med Gentoo får man ju såklart skapa sitt egna operativsystem, vilket har sina för- och nackdelar. Eftersom att jag spenderar ganska lite tid vid datorn idag, vore det trevligt med något där man blir serverad allting, och där allting bara fungerar direkt ur lådan.

Jag är annars lite av en äventyrare, som gillar friluftsliv, vandring och cykling. Jag vandrar och cyklar såklart året runt. Men den här vintern, blir det att cykla en del inomhus, eftersom att jag kommer snart att få en Zwift Hub. :)
Äventyrare | Cyklist | Långsamteknologifilosof
Gentoo Linux | Linux Mint | Microsoft Windows 11
Användarvisningsbild
Hund
Munk
 
Inlägg: 10
Blev medlem: fre aug 18, 2023 5:54 am

Re: Hund

Inläggav Marie SWE » fre aug 18, 2023 8:29 pm

Välkommen till Svenska Mint forum. :D
Marie SWE
Ninja
 
Inlägg: 226
Blev medlem: tis jan 31, 2023 6:30 pm

Re: Hund

Inläggav Hund » fre aug 18, 2023 8:57 pm

Marie SWE skrev:Välkommen till Svenska Mint forum. :D


Tack så mycket! :)
Äventyrare | Cyklist | Långsamteknologifilosof
Gentoo Linux | Linux Mint | Microsoft Windows 11
Användarvisningsbild
Hund
Munk
 
Inlägg: 10
Blev medlem: fre aug 18, 2023 5:54 am

Re: Hund

Inläggav Osprey » lör aug 19, 2023 12:24 am

Välkommen, jag känner igen dig från "ubuntu-se.org" (där jag fortfarande är aktiv med) och är egentligen rätt "ny" här också. Även om jag kört Mint i ungefär 10 år nu, sedan Ubuntu införde Unity. Linux i sådär 30 år sedan den första versionen av Slackware eller RedHat och Un*x innan det (+OpenVMS)... :) :D :mrgreen:
Osprey
Ninja
 
Inlägg: 150
Blev medlem: fre maj 30, 2014 3:33 pm
Ort: Falkenberg

Re: Hund

Inläggav Hund » lör aug 19, 2023 7:43 am

Osprey skrev:Välkommen, jag känner igen dig från "ubuntu-se.org" (där jag fortfarande är aktiv med) och är egentligen rätt "ny" här också. Även om jag kört Mint i ungefär 10 år nu, sedan Ubuntu införde Unity. Linux i sådär 30 år sedan den första versionen av Slackware eller RedHat och Un*x innan det (+OpenVMS)... :) :D :mrgreen:


Tack! Jag känner såklart igen dig med. :)

Jag minns Unity mycket väl. Det var onekligen kontroversiellt. Jag hade sedan länge bytt till Arch Linux då. Vilket jag senare skulle att komma att lämna för andra kontroversiella händelser. :)

Du är nog lite äldre än mig låter det som. :) Även om jag inte är ung, skaffade jag dator ganska sent, i relation till andra i min ålder. Jag vill minnas att det var 2005, och jag hade ganska nyligen flyttat hemifrån.
Äventyrare | Cyklist | Långsamteknologifilosof
Gentoo Linux | Linux Mint | Microsoft Windows 11
Användarvisningsbild
Hund
Munk
 
Inlägg: 10
Blev medlem: fre aug 18, 2023 5:54 am

Re: Hund

Inläggav Osprey » tis aug 22, 2023 9:43 pm

.
Senast redigerad av Osprey tis aug 22, 2023 9:47 pm, redigerad totalt 1 gång.
Osprey
Ninja
 
Inlägg: 150
Blev medlem: fre maj 30, 2014 3:33 pm
Ort: Falkenberg

Re: Hund

Inläggav Osprey » tis aug 22, 2023 9:46 pm

Hej! Jag känner igen dig från ubuntu-se,org och vi hade många bra diskussioner där... :D

Jag är fortfarande kvar där också, men kör Mint ända sedan Ubuntu avslutade Gnome-2 och gick över till Unity... helt kallsvettig vaknade jag på natten och insåg att något måste jag ju göra, så jag gick över till Mint... :D :D :D

Hund skrev:Du är nog lite äldre än mig låter det som. :) Även om jag inte är ung, skaffade jag dator ganska sent, i relation till andra i min ålder. Jag vill minnas att det var 2005, och jag hade ganska nyligen flyttat hemifrån.

Jag är född 1958, samma år som Chevrolet bytte till dubbla strålkastare... ;)
Osprey
Ninja
 
Inlägg: 150
Blev medlem: fre maj 30, 2014 3:33 pm
Ort: Falkenberg


Återgå till Presentationer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster