XeroXer

XeroXer

Inläggav XeroXer » lör jan 08, 2011 1:21 am

Hej svejs!

Magnus Olsson heter jag och är 25 år. Bor i Västerås med min sambo och våra två mops hundar.
Jobbar som utvecklare/programmerare mot webben med PHP som back-end och allt jag kommer över front. :)

Linux kom in i mitt liv första gången som en router som körde ClarkConnect (numera ClearOS) när jag fortfarande bodde hemma med föräldrarna.
På den tiden kallade jag mig själv CS-nörd och såg det som en stor anledning att hålla kvar vid XP, dumma ungdom.
Testade väl lite grann titt som tätt och höll mig uppdaterad på vad som kom och vad som var hett.

Andra inblicken kom egentligen i lumpen, en i samma pluton föreslog Ubuntu och jag var fast.
Innan det hade jag kört Arch och Debian, men aldrig funnit nåt som passade mig.

Körde Ubuntu tillsammans med XP ett tag tills jag började på mitt förra jobb. Chefen hade krav på att jag körde mac på jobbet och i samma veva gick jag över till Ubuntu fullt ut hemma.
Bytet till mitt nuvarande jobb gjorde att jag fick välja vad jag ville köra själv. Hade vid detta skeded tröttnat en del på Ubuntu och tittade mig omkring efter nåt annat. Hittade Mint och ännu en gång "hooked".

Nu kör jag jobb-laptopen både på kontoret och hemma, och den kör endast Mint XFCE. Min sambo dumpade nyligen sin stationära och kör laptop fullt ut numera, med Mint Gnome.
Jobbets och mina privata servrar kör Debian, vilket jag tycker är klockrent när det kommer till servrar.
Detta gör så att hemma hos mig finns inte en enda Windows dator och jag kunde inte vara gladare, har inte på flera år hittat nåt som jag skulle behöva Windows till.

En liten kort presentation av mig och min korta inblick in i den fantastiska Linux världen, som jag troligtvis aldrig kommer släppa.
The best thing about a boolean is that even if you are wrong, you are only off by a bit.
Linux Mint 9 "Isadora" - Xfce (64-bit)
XeroXer
Lärjunge
 
Inlägg: 7
Blev medlem: fre dec 31, 2010 9:39 am
Ort: Västerås

Återgå till Presentationer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron