Ny medlem.

Ny medlem.

Inläggav Sandhorn » tor sep 17, 2020 5:05 pm

Ohoj!
Tänker inte hålla något större utlägg... jag heter Anders och har lite olika intressen varav datorer är ett.

Kom i kontakt med Linux då man släppte första Slackware versionen, har använt Linux till och från i varierande funktioner men är inte någon expert.
Försöker lösa problem som dyker upp genom att gräva en del på nätet, läsa manualer innan jag frågar en massa, det är den roliga delen att hitta lösning till ett problem i Linuxvärlden.

Nu är det dags att köra vidare med desktop och då fastnade jag för LMDE 4.
Debian har jag använt en del och därför passar LMDE 4 mig tror jag, känns bra än så länge.
Ska se om jag hinner till helgen beskriva närmare om vilken hårdvara etc som fick LMDE 4, kanske hjälper det någon annan som vill komma igång.

Har varit ifrån så lite ringrostig är jag men det släpper mer och mer, har tänkt stanna här ett tag och hoppas kunna hjälpa till med något vid mån av tid.

Det var allt för stunden, det är svårt att presentera sig själv, har inte kommit förbi den tröskeln.

Ha det gott!
/Anders
Sandhorn
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 11
Blev medlem: lör sep 12, 2020 1:32 pm

Re: Ny medlem.

Inläggav Mikael » tor sep 17, 2020 6:22 pm

Välkommen!
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2714
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker

Re: Ny medlem.

Inläggav Marie SWE » lör sep 19, 2020 3:47 pm

Hejsan o välkommen. :D

ahaa.. problemlösning som intresse, det bådar gott för vissa trådar här inne som stött på GUI-style patrull. :mrgreen:
Jag syftar på en av mina trådar, som du gärna får gotta ner dig i om du vill, för jag är tillfälligt utan labb-datorer. ;) (ombyggnation här hemma)
Marie SWE
 

Re: Ny medlem.

Inläggav LennartL » sön sep 20, 2020 7:55 am

Välkommen Sandhorn!
Användarvisningsbild
LennartL
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 759
Blev medlem: mån apr 30, 2012 7:22 pm
Ort: Örebro


Återgå till Presentationer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron