Presentation

Presentation

Inläggav kgh » sön nov 28, 2010 8:26 pm

Hej vänner.
En liten presentation: Är bosatt en bit utanför Lindesberg sedan sju år tillbaka. Ursprungligen från "Fjollträsk", men tröttnade på storstadslivet för en lugnare tillvaro här ute på "vischan".
Har haft intresse för datorer och dataprogram sen flera år tillbaka, och som de allra flesta har jag kört med alla versioner av Windows. Ett oavsiktligt val eftersom det ansågs helt självklart, och vid inköp av en dator så satt ju Windows redan på plats. Fick också , som alla andra, vänja mig vid allt trassel med detta, vilket innebar massor av ominstallationer, virus och annan skit.
För knappt ett år sedan fick jag ett mindre sammanbrott då operativsystemet och flera program hängde sig för femtioelfte gången. Tog kontakt med en duktig datorexpert i Lindesberg som säger:
- Men varför testar du inte Linux Ubuntu för att se om det är stabilare?
- Va..? Ubuntu...Va'är det för nåt?
Fick mina instruktioner och upplysningar och gick hem och testade. Något som jag aldrig har ångrat, för ut åkte allt som hade med Windows att göra.
Efter denna test har jag klickat igenom (googlat) på nästan allt som står att finna om Linux och de olika distributionerna, och har också testkört flera av dessa. Men när jag lagt in Mint Julia så var jag fast! Ubuntu tycker jag är bra men "Mintan" upplever jag som ett strå vassare. Så nu sitter denna ypperliga distribution på min dator, och så lär det förbli. Har bara ett önskemål: Att många fler får upp ögonen och skall våga att testa, för det är den värd!
Ha det bra i vinterkylan hälsar jag från
Spannarboda
kgh
Nykomling
 
Inlägg: 4
Blev medlem: sön nov 14, 2010 9:56 am

Re: Presentation

Inläggav carl-uno » tis nov 30, 2010 9:16 pm

Välkommen!
Hälsar

Carl-Uno Olsson,
Community Leader Linux Mint Sweden, lokalpolitiker och företagare, http://www.klokskap.se/.
Ge ett bidrag till communityn genom att swisha 0702209529.
Användarvisningsbild
carl-uno
Community Leader
 
Inlägg: 153
Blev medlem: tis jul 21, 2009 10:53 am
Ort: Kvänum


Återgå till Presentationer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster