Är en 50 år gammal pojke med intresse för datorer sedan den dagen man hade föräldrar som var så smarta att ge mig en C=64 i julklapp vid typ 8års ålder eller däromkring. Sedan den dagen har mitt huvudintresse varit detsamma och intresset svalnar aldrig (till släktingars och arbetskamraters stora glädje)
Gick från en C=64 till Amiga 500, Amiga 1200 och tog sedan det stora klivet till en 486 med en förmodad stulen installation av Windows 3.11, jag har latjat med OS/2 men alltid (är jag ensam, nej) hållit mig till Windows, visst har jag provat Red Hat men aldrig tyckt att det varit speciellt användarvänligt, Windows 95 blev till Windows "??" osv osv (Nu tar vi stora kliv) och Installerade Linux Mint förra helgen på en USB sticka, tutade och körde därifrån och nu är Linux Mint ensam herre på täppan i den stationära PC'n.
Mycket var nog tack vare allmän tristess och brist på utmaningar som gjorde mig styv i korken (apråpå det, nu är ölen slut också.. hold on) och än så länge går allting bra. Steam är installerat, tyvärr "officellt" men det ska det bli ändring på när jag Heroic Game Launcher väl vart installerat och Far Cry 5 startade utan problem så insåg jag att det är nog den vägen man ska ta. Man är ju tacksam att Steam ändå FINNS på Linux men det är väl helt och hållet tack vare SteamOS antar jag?
Annars då?, jodå. Gift, inga ungar men en katt. Jobbar som mattant och trivs väl (numera) hyffsat bra men så är det ju Fredag och med en ny öl i handen och Linux Mint installerat så ser framtiden rätt bra ut ändå (För någon timme sedan så kunde jag fixa den låga ljudnivån i hörlurarna via alsamixer i terminalen).
Frågor? Kolla ingels.se eller ställ dom här.