MangeO skrev:Marie SWE skrev:Jag har liknande strul med Debian12 och Firefox.. dock kan jag se och söka adresserna i vänsterkanten, men kartan visas inte.
Jag tror att det beror på att jag har härdat firefox för maximum privacy... (nyckelord = tror)
Finns kanske risk att du har rätt,. har stängt av en hel del här också, både i inställningar o config.
Har inte haft tillfälle att mickla med detta problem men funderar på att prova att "återställa" Firefox bara för att prova, antar dock att det inte räcker att bara spara kopia på Firefox profilmapp för att kunna gå tillbaks(?) så det får dock bli direkt efter nästa gång jag gjort backup av linux systempartitionen. (Brukar göra det med Clonezilla innan jag installerar väntande uppdateringar när det börjar bli många)
Japp skapa nya profiler att kunna växla emellan är ett trix.
eller...

...... *trumvirvel* ....
Ladda ner en Firefox version från
https://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/ packa upp den i en mapp.. skapa en ny genväg till körfilen.. och kör två firefox parallellt med varandra.. en som är installerad på systemet.. den andra kör du som fristående..
Den ena stryper du stenhårt för privacy.. den andra relativt ostrypt för funktionalitet när vissa sajter blockerar dig för att du strypt för hårt..... Vips så har du allt från båda världarna

Linux klarar av att ha båda firefox programmen öppna samtidigt, så du kan köra sida vid sida samtidigt.
För att skilja lättare på dem, så kan du byta ikonen på firefox versionen du kör som fristående.. så påverkas inget i operativsystemet.