När jag läser min mail på extern plats= One.com och vill öppna bifogad fil så går inte detta utan jag får frågan var jag skall spara filen. Missar tydligen någon inställning någonstans.
Kollar med mailservern också.
Mikael skrev:Finns inget högerklicksval "Öppna med..."?
Jan-Olof skrev:Vet att en bekant hade samma problem med en liknande tjänst. Vet inte vilket program och operativsystem han använder men han fick kopiera länkarna till dokumenten och klistra in dem manuellt i webbläsaren för att det skulle fungera.
bosse skrev:Jan-Olof skrev:Vet att en bekant hade samma problem med en liknande tjänst. Vet inte vilket program och operativsystem han använder men han fick kopiera länkarna till dokumenten och klistra in dem manuellt i webbläsaren för att det skulle fungera.
Exakt som hos mig. Jag skall svära i kyrkan: jag skall testa med en gammal W7:a och se om det är samma där.
Mikael skrev:Kanske måste lägga till den sidan som undantag i webbläsaren?
Jan-Olof skrev:Vad har du för inställning på "Blockera popup-fönster"? (Redigera-menyn, eller applikationsmenyn - de tre strecken till höger, välj Inställningar, Sekretess & säkerhet, avsnittet Behörigheter).
bosse skrev:Fortfarande lite av ett mysterium. Hos min mailserver one.com kan jag dubbelklicka på en pdf-fil som öppnas direkt. En .doc eller . xlsx fil öppnas ej, där får jag frågan var jag vill spara filen.
bosse skrev:Hos min elleverantör gäller inte detta utan där uppmanas jag att välja nedladdningsplats även när jag dubbelklickar på en pdf-fil.
Återgå till Vanliga frågor och svar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster