Mikael skrev:Är det kanske denna tråd du letar?
https://linuxmint.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=1326&p=8837
Mikael skrev:Min erfarenhet av program som öppnas på skärmar som inte finns brukar lösas om man kopplar från externa skärmar och startar programmen en gång.
Det tycks även vara så att det kan vara bättre att inte ha ett programfönster maximerat utan "som ett fönster"
Sedan du fått programmet på rätt skärm, avslutar och startar igen, hamnar det inte rätt då?
bosse skrev:Mikael skrev:Min erfarenhet av program som öppnas på skärmar som inte finns brukar lösas om man kopplar från externa skärmar och startar programmen en gång.
Det tycks även vara så att det kan vara bättre att inte ha ett programfönster maximerat utan "som ett fönster"
Sedan du fått programmet på rätt skärm, avslutar och startar igen, hamnar det inte rätt då?
Varje gång jag öppnar "skärm" får jag detta.
Var tar jag bort externa skärmar![]()
.
Marie SWE skrev:Hejsan på er, det var lääääääääänge sedan.![]()
Den där VGA skärmen står ju markerad som primär skärm
Jag skulle precis posta o fråga om du har Nvidia och vilken drivrutin du använder, när jag såg din edit med länken till andra tråden som visar på öppna källkoden.
Prova rekommenderade eller 390 om det löser problemet.
Annars kan man gå in i xorg.conf och hacka lite, men det är nog sista utvägen att testa.
Edit.
Eller har Mint gått över till wayland??
Marie SWE skrev:Hejsan på er, det var lääääääääänge sedan.![]()
Jag skulle precis posta o fråga om du har Nvidia och vilken drivrutin du använder, när jag såg din edit med länken till andra tråden som visar på öppna källkoden.
Annars kan man gå in i xorg.conf och hacka lite, men det är nog sista utvägen att testa.
Edit.
Mikael skrev:Marie SWE skrev:Hejsan på er, det var lääääääääänge sedan.![]()
Edit.
Precis, markera den andra, rätta skärmen, som primär, och avaktivera den VGA,n
bosse skrev:
Välkommen tillbaka
Återgå till Vanliga frågor och svar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster