Mikael skrev:Är blåtandenheten i datorn aktiverad?
På en bärbar, om du nu har en sådan, brukar det ju vara antingen en tangent i kombination med Fn-knappen eller en fysisk knapp på sidan av datorn.
bosse skrev:Hittat på "nätet" problemet har även andra brukare. Blueberry verkar kunna ge problem. Förslaget är att använda Blueman istället. Vet dock inte hur man får bort Blueberry och installerar Blueman istället. Hur är det med 20.x? Används Blueman i 20.x ?
Mikael skrev:Fr.o.m. version 21 har blåtandshanteraren Blueman ersatt den tidigare Blueberry.
Kanske går det att avinstallera Blueberry och installera Blueman i stället, inte för jag vet om det skulle påverka.
Säkrast att ta en Timeshift-kopia först, i så fall.
sudo apt purge blueberry
sudo apt install blueman
Mikael skrev:bosse skrev:Hittat på "nätet" problemet har även andra brukare. Blueberry verkar kunna ge problem. Förslaget är att använda Blueman istället. Vet dock inte hur man får bort Blueberry och installerar Blueman istället. Hur är det med 20.x? Används Blueman i 20.x ?Mikael skrev:Fr.o.m. version 21 har blåtandshanteraren Blueman ersatt den tidigare Blueberry.
Kanske går det att avinstallera Blueberry och installera Blueman i stället, inte för jag vet om det skulle påverka.
Säkrast att ta en Timeshift-kopia först, i så fall.
Kanske
- Kod: Markera allt
sudo apt purge blueberry
och sedan
- Kod: Markera allt
sudo apt install blueman
Mikael skrev:Är det inte hörlurarna som redan är ansluten?
Mikael skrev:Okej, men då är det nog i ljudinställningarna du ska kolla.
För övrigt tror jag att jag behöver göra det omvända - avinstallera blueman och installera blueberry, detta då det tidigare inte varit några problem att koppla ihop en högtalare men nu kopplas den från så snart den anslutits...
Återgå till Vanliga frågor och svar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst