Hur lägger man till en panel på bildskärm 2?

Hur lägger man till en panel på bildskärm 2?

Inläggav Henrik Jansson » ons feb 26, 2020 8:50 pm

Jag har kopplat till en skärm till, och har alltså två skärmar till en dator. Jag har installerat Linux Mint 19.3. Men.. Jag lyckas inte lägga till en panel på skärm 2. Hur gör jag? Och hur gör jag för att ha olika bakgrundsbild på de olika skärmarna? Om jag ändrar på den ena skärmen så ändras båda bakgrundsbilderna.
Henrik Jansson
Samuraj
 
Inlägg: 77
Blev medlem: sön aug 24, 2014 11:03 am

Re: Hur lägger man till en panel på bildskärm 2?

Inläggav Mikael » ons feb 26, 2020 10:36 pm

Olika bakgrundsbild tror jag har diskuteras här tidigare men hittar inte. Tror inte det gick.

Högerklick någonstans på skärm 2 och Lägg till panel ger alltså en panel till på skärm 1?
Kan du flytta en sådan till skärm 2? (Slå PÅ panelredigerinsläge)
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2715
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker

Re: Hur lägger man till en panel på bildskärm 2?

Inläggav Henrik Jansson » tor feb 27, 2020 12:03 am

Ja, befinner man sig på skärm 2 och lägger till en panel till så hamnar den på skärm 1. Men nu har det löst sig! Om man lägger till 3 paneler så blir det en i varje kant på skärm 1. När man sen lägger till en panel till, när det redan är en på varje kant, uppe, nere, höger och vänster, så kommer den 5e panelen på skärm 2. Sen tar man bort de paneler på skärm 1 man inte vill ha, men den 5e, som då blir den 1a på skärm 2, ligger kvar.

I kubuntu kan man ha olika bakgrundsbilder. Men där kan man inte få till en panel på det sätt jag beskrev ovan. Vet inte hur man gör i kubuntu.
Henrik Jansson
Samuraj
 
Inlägg: 77
Blev medlem: sön aug 24, 2014 11:03 am

Re: Hur lägger man till en panel på bildskärm 2?

Inläggav Mikael » tor feb 27, 2020 9:45 am

Henrik Jansson skrev:Ja, befinner man sig på skärm 2 och lägger till en panel till så hamnar den på skärm 1. Men nu har det löst sig! Om man lägger till 3 paneler så blir det en i varje kant på skärm 1. När man sen lägger till en panel till, när det redan är en på varje kant, uppe, nere, höger och vänster, så kommer den 5e panelen på skärm 2. Sen tar man bort de paneler på skärm 1 man inte vill ha, men den 5e, som då blir den 1a på skärm 2, ligger kvar.

I kubuntu kan man ha olika bakgrundsbilder. Men där kan man inte få till en panel på det sätt jag beskrev ovan. Vet inte hur man gör i kubuntu.


BRA!

Den lösningen skulle kunna platsa i forumavdelningen Guider!
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2715
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker

Re: Hur lägger man till en panel på bildskärm 2?

Inläggav Henrik Jansson » lör feb 29, 2020 8:26 pm

Måste tillägga att detta var i Mate.
Henrik Jansson
Samuraj
 
Inlägg: 77
Blev medlem: sön aug 24, 2014 11:03 am


Återgå till Vanliga frågor och svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron