Saknar menyfunktion i senaste Firefox [Löst]

Saknar menyfunktion i senaste Firefox [Löst]

Inläggav MangeO » sön mar 09, 2025 11:18 pm

Uppdaterat till senaste Firefox 136.0 och upptäcker nu följande, för att stänga ner Firefox brukar jag trycka Alt+a och sedan a men nu funkar inte det, (?)
övriga snabbval i menyerna funkar, Alt+r för Redigera, Alt+v för Verktyg etc... någon mer som märkt detta?

Upptäckte nu att om jag trycker Alt+Skift+A (alltså stora A) så öppnas första menyn Arkiv, övriga menyval öppnas som tidigare oavsett stor/liten bokstav..
känns som en bugg smygit sig in?
MangeO
Munk

Re: Saknar menyfunktion i senaste Firefox

Inläggav Jan-Olof » mån mar 10, 2025 6:30 pm

Du kan använda Ctrl+q istället. En tangenttryckning mindre om du först går via Inställningar (i Firefox) och väljer bort Fråga innan du avslutar...
Jan-Olof
Finansiär och Beskyddare

Inläggav MangeO » mån mar 10, 2025 10:11 pm

Jan-Olof skrev:Du kan använda Ctrl+q istället. En tangenttryckning mindre om du först går via Inställningar (i Firefox) och väljer bort Fråga innan du avslutar...

Ja visst finns det andra sätt att avsluta, exv klicka med musen eller Alt+F4 för att slå ihjäl Foxen direkt.

Jag är dock undrande om kanske någon annan här har valt svenska språket i Firefox och upplever samma sak? Och, vad är orsaken, fel i firefox-locale-sv ?
Kanske tom någon här är registrerad på bugzilla och kan rapportera problemet? (som alltså kom i samband med uppdat till ver 136.0)
MangeO
Munk

Inläggav MangeO » tor mar 13, 2025 6:58 pm

Fick en updatering av Firefox till 136.0.1 idag, men problemet kvarstår..
MangeO
Munk

Inläggav MangeO » tor apr 10, 2025 9:32 am

Drog in ett gäng nya uppdateringar däribland Firefox 137.0.1 och nu funkar "Alt-a" igen. :)
MangeO
Munk

Återgå till Vanliga frågor och svar