Låsta epost-konton

Låsta epost-konton

Inläggav Masen » sön sep 29, 2024 12:28 pm

Använder LMDE 5 ELSIE och epostklienten Thunderbird på min dator. Här får man konton ???.Outlook.com låsta så de går inte att använda. Även om man får en kod att låsa upp konto så går det inte. Ett exempel kan fungera vid ett tillfälle. Datorn blir avslagen, när man sedan kommer hem är kontot låst. Nu har man fått ta bort två Outlook-konton medan två hotmail-konton finns kvar och som fungerar. Är det några flera som har upplevt detsamma?
Masen
Munk

Re: Låsta epost-konton

Inläggav Mikael » sön sep 29, 2024 1:16 pm

Vet inte vad du menar med att kontot är låst men Microsoft har ändrat sättet att logga in. Ökat krav på säkerhet, inloggningen kräver OAuth2.
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare

Inläggav Masen » sön sep 29, 2024 3:55 pm

Ökat krav på säkerhet, inloggningen kräver OAuth2. Har använt detta hela tiden vid inloggning. Kan varken läsa eller skriva. Får en kod, går inte att låsa upp kontot, även kod att byta lösenord, Fortfarande låst.
Masen
Munk

Inläggav Jan-Olof » sön sep 29, 2024 10:19 pm

På den tiden när jag använde Skype så var det ungefär samma sak när man ville byta lösenord eller ändra någon annan inställning - man fick en kod som skulle klistras in i ett visst fält. Svaret blev alltid att koden var ogiltig.

Så hotmail-konton fungerar? Jag har hört från ett antal (Windows)-användare att de ibland blir utestängda från sina konton i flera månader.
Jan-Olof
Finansiär och Beskyddare

Inläggav Masen » tis okt 01, 2024 5:13 pm

Även mina andra e-postkonton börjar krångla (hotmail) Vad ska det sluta?
Masen
Munk

Återgå till Vanliga frågor och svar