Får svart bild med Take Screenshot i LM13 Cinnamon

Får svart bild med Take Screenshot i LM13 Cinnamon

Inläggav Rune.K » ons jun 06, 2012 10:28 am

Jag får bara svarta bilder med Take Screenshot i LM13 Cinnamon och jag har provat alla sätt man kan ta en skärmdump med det programmet.

Startar jag från terminalen ser det ut så här:
Kod: Markera allt
yver@m13 ~ $ gnome-screenshot &
[1] 2960
yver@m13 ~ $
** (gnome-screenshot:2960): WARNING **: Unable to use GNOME Shell's builtin screenshot interface, resorting to fallback X11. Error: GDBus.Error:org.freedesktop.DBus.Error.ServiceUnknown: The name org.gnome.Shell was not provided by any .service files

Jag vill helst använda det programmet om jag får det att fungera, vill säga.
Rune.K
Munk
 
Inlägg: 13
Blev medlem: tor apr 14, 2011 3:27 pm

Re: Får svart bild med Take Screenshot i LM13 Cinnamon

Inläggav Jan-Olof » tor jun 07, 2012 12:22 pm

Det där är ju ett jättesmidigt program. Hos mig fungerar det utan problem. Kör du med dubbla skärmar eller har du något speciellt grafikkort som kan ställa till problem?
Jan-Olof
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 1682
Blev medlem: tis dec 08, 2009 2:07 pm

Re: Får svart bild med Take Screenshot i LM13 Cinnamon

Inläggav Rune.K » tor jun 07, 2012 1:39 pm

Jag kör Virtualbox med Win7 som värd.
Jag ska prova att mixtra med grafikinställningarna i virtualbox...
Programmet är behändigt, det påminner om Ksnapshot i KDE.

Egentligen är jag KDE-nisse, men jag är bara tvungen att prova LM13 med Cinnamon och dessutom det är på tiden att jag lär mej några Gnome-program. :)
Som jag ser det(med KDE-ögon), så är Cinnamon det bästa som har hänt för Gnomerna.

Tillägg:
Jag avinstallerade(complete removal) virtualbox-guest-utils, med tillhörande beroenden.
När jag startar om datorn så blir det "2D-skrivbord" istället för det riktiga(3D), konstigt nog så fungerade det att ta en skärmdump då.
Installerar virtualbox-guest-utils igen och startar om, då får jag 3D-skrivbord men det fungerar inte att ta någon skärmdump, det blir bara svart.
Rune.K
Munk
 
Inlägg: 13
Blev medlem: tor apr 14, 2011 3:27 pm


Återgå till Program till Linux Mint

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster