problem med htc wildfire och mint

problem med htc wildfire och mint

Inläggav mightymattis » sön mar 20, 2011 1:01 pm

Nu verkar det som min flickväns Linux äventyr är till enda. Synd då jag tycker mint 10 är bättre och tar mindra plats än likvärdiga win/mac men hon håller inte med. En av faktorerna som fick bägaren att rinna över för henne är problem med att ansluta htc wildfire till datorn. Mobilen kommer upp som en extern enhet men går inte att öppna vilket man kan tycka är märkligt. Testade även på min dator med mint 10 men icke sa nicke, det går inte att öppna. Frågan är alltså hur man gör? Antar att det är min begränsade Linux kunskap som sätter käppar i hjulen?
mightymattis
Munk

Re: problem med htc wildfire och mint

Inläggav tux-sven » sön mar 20, 2011 8:49 pm

Jag har ingen egen erfarenhet av Android-enheter, men du kanske skall kika på denna länk:
http://androidforums.com/htc-desire/147 ... adora.html.
Användarvisningsbild
tux-sven
Ninja

Inläggav mightymattis » tor mar 24, 2011 9:24 pm

Det hela löste sig efter lite fipplande med telefonen. Trots detta och en del diskuterande har sambon numera windows xp på sin laptop. Men nu när hon har tvingats ladda ner 2 drivrutiner och 8 program för att täcka sina datorbehov är det inte lika kul längre. Mint 10 var visst ganska bra ändå om inte det hade varit för strulet med e-leget.
mightymattis
Munk

Inläggav tux-sven » fre mar 25, 2011 10:58 am

Jo det där med e-leg är en ständig källa till strul. Men det beror ju inte på själva Linux, det beror på bankernas ovilja att erkänna att det finns en massa kunder som kör med Linux. :evil:
Tag kontakt med banken och bråka med dem, så att det syns att det finns mängder av Linuxanvändare här i landet! ;)
Användarvisningsbild
tux-sven
Ninja

Inläggav Lasp » ons apr 13, 2011 8:59 pm

Det är kanske så att vi alla som kör Linux, måste bråka med bankerna!
Jag har nog själv varit dålig på att ligga på, för jag har ju andra Os också ;-)
Lasp
Munk

Inläggav mats_larsson » fre jun 03, 2011 7:00 pm

Jag har också en Wildfire, funkar hur bra som helst. Även Handelsbankens e-leg med och utan dosa funkar! Jag har Linux Mint 11.
Om ni undrar över något, hör av er, så ska jag försöka hjälpa till!
mats_larsson
Munk

Återgå till Program till Linux Mint