Fusion 360 startar inte i Bottles

Re: Fusion 360 startar inte i Bottles

Inläggav Mikael » tor mar 28, 2024 10:50 pm

Mikael skrev:Jag kan kolla med en initierad person inom utbildning om lärosätet kan kräva att man använder mjukvara som endast finns till en viss plattform.


Jo man kan kräva det om det framgår av kursbeskrivningen. Alltså att man kunnat ta del av den informationen innan man söker kursen.
(En kurs skulle ju kunna vara typ "Grunderna i MS Office")
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2732
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker

Re: Fusion 360 startar inte i Bottles

Inläggav Kalle-Runestam » tor mar 28, 2024 11:19 pm

Mikael skrev:
Mikael skrev:Jag kan kolla med en initierad person inom utbildning om lärosätet kan kräva att man använder mjukvara som endast finns till en viss plattform.


Jo man kan kräva det om det framgår av kursbeskrivningen. Alltså att man kunnat ta del av den informationen innan man söker kursen.
(En kurs skulle ju kunna vara typ "Grunderna i MS Office")



Jag tänker så här:
Funkar det inte att fixa Fusion360 i Linux till en rimlig insats så har jag två val:

1. Ta en diskussion med utbildningsanordnaren om jag kan använda ett annat CAD-program så länge vi kan dela filer i ett gemensamt filformat.
2. Jag köper en okej beg. dator med Windows.

Jag ska titta på de tips och den hjälp jag fått så här långt nu i helgen.
Ha en riktigt glad påsk
Kalle-Runestam
Munk
 
Inlägg: 10
Blev medlem: ons mar 27, 2024 11:33 am

Re: Fusion 360 startar inte i Bottles

Inläggav Marie SWE » fre mar 29, 2024 3:07 am

Kalle-Runestam skrev:Jag tackar för hjälpen så här långt, och ska titta på ditt förslag i helgen. Det känns som att jag kommer att behöva en hel del egentid till det här.

Du får ha en glad påsk


Jag satt lite rastlös, så jag tänkte på dig att du inte fick virt-manager att funka korrekt.
Så förmodligen missade du några paket i installationen och lite aktiveringar

Guiden jag länka till fungerar.
Men om du är ruskigt lat som jag är. :roll: :mrgreen: så gjorde jag ett installations skript.
Det är inte så flashigt som Osprey's skript här inne :oops: Men det funkar när jag testa på min laptop(Debian12). 8-)

Så antingen kan du kopiera skriptet till en fil som du sparar och döper till install.sh eller annat valfritt namn med .sh på slutet.. Sedan höger klickar du på filen och väljer egenskaper.. på tabben Rättigheter finns det en liten box längst ner som står "Tillåt körning av filen som ett program" som du kryssar i.. Sedan klicka Okej för att stänga o spara inställningen.
Sedan om Mint tillåter så kan du dubbelklicka på filen och välja, Köra
Om inte, så öppnar du terminalen i den mappen du sparat filen och skriv: ./install.sh

Det finns fler paket än de jag lagt in i skriptet, men dessa är grund för att få det att fungera. 8-)

Här är skript koden.. Jag bifogar även en fil: install.sh.zip
ifall du vill ha skriptet serverat färdigt i en fil så att säga. :D Kolla bara egenskaperna och rättigheter så den är körbar. 8-)

Kod: Markera allt
#! /bin/bash
clear
echo
echo
echo "Kontrollerar om din CPU stöder virtualiseringsteknik"
echo "Om virtualisering stöds bör värdet vara större än 0, exempel 2,4,6 osv."
echo
read -p "Värde=  " -t 2
egrep -c '(vmx|svm)' /proc/cpuinfo
echo
read -t2
echo
echo
read -p "Vill du fortsätta installationen? (y=yes/n=no) " yn

case $yn in
   [yj] ) echo Okej, startar installationen.;;
   n ) echo Avbryter installationen...;
      exit;;
   * ) echo ogiltigt värde, Exit;
      exit 1;;
esac
echo
read -t 1
sudo apt update
sudo apt install -y qemu-kvm qemu-guest-agent qemu-user-static virtinst libvirt-clients bridge-utils libvirt-daemon-system
sudo systemctl enable --now libvirtd
sudo systemctl start libvirtd
sudo systemctl status libvirtd
sudo usermod -aG kvm $USER
sudo usermod -aG libvirt $USER
sudo apt install virt-manager -y
echo
echo
read -p "Installationen är klar, vill du starta Virt Manager nu?? (y=yes/n=no) " yn

case $yn in
   [yj] ) echo Startar Virt Manager.;;
   n ) echo Avbryter...;
      exit;;
   * ) echo ogiltigt värde, Exit;
      exit 1;;
esac
virt-manager

Bilagor
install.sh.zip
(643 Bytes) Nerladdad 18 gånger
Marie SWE
Ninja
 
Inlägg: 226
Blev medlem: tis jan 31, 2023 6:30 pm

Re: Fusion 360 startar inte i Bottles

Inläggav Kalle-Runestam » fre mar 29, 2024 8:26 am

Marie SWE skrev:
Kalle-Runestam skrev:Jag tackar för hjälpen så här långt, och ska titta på ditt förslag i helgen. Det känns som att jag kommer att behöva en hel del egentid till det här.

Du får ha en glad påsk


Jag satt lite rastlös, så jag tänkte på dig att du inte fick virt-manager att funka korrekt.
Så förmodligen missade du några paket i installationen och lite aktiveringar

Guiden jag länka till fungerar.
Men om du är ruskigt lat som jag är. :roll: :mrgreen: så gjorde jag ett installations skript.
Det är inte så flashigt som Osprey's skript här inne :oops: Men det funkar när jag testa på min laptop(Debian12). 8-)

Så antingen kan du kopiera skriptet till en fil som du sparar och döper till install.sh eller annat valfritt namn med .sh på slutet.. Sedan höger klickar du på filen och väljer egenskaper.. på tabben Rättigheter finns det en liten box längst ner som står "Tillåt körning av filen som ett program" som du kryssar i.. Sedan klicka Okej för att stänga o spara inställningen.
Sedan om Mint tillåter så kan du dubbelklicka på filen och välja, Köra
Om inte, så öppnar du terminalen i den mappen du sparat filen och skriv: ./install.sh

Det finns fler paket än de jag lagt in i skriptet, men dessa är grund för att få det att fungera. 8-)

Här är skript koden.. Jag bifogar även en fil: install.sh.zip
ifall du vill ha skriptet serverat färdigt i en fil så att säga. :D Kolla bara egenskaperna och rättigheter så den är körbar. 8-)

Kod: Markera allt
#! /bin/bash
clear
echo
echo
echo "Kontrollerar om din CPU stöder virtualiseringsteknik"
echo "Om virtualisering stöds bör värdet vara större än 0, exempel 2,4,6 osv."
echo
read -p "Värde=  " -t 2
egrep -c '(vmx|svm)' /proc/cpuinfo
echo
read -t2
echo
echo
read -p "Vill du fortsätta installationen? (y=yes/n=no) " yn

case $yn in
   [yj] ) echo Okej, startar installationen.;;
   n ) echo Avbryter installationen...;
      exit;;
   * ) echo ogiltigt värde, Exit;
      exit 1;;
esac
echo
read -t 1
sudo apt update
sudo apt install -y qemu-kvm qemu-guest-agent qemu-user-static virtinst libvirt-clients bridge-utils libvirt-daemon-system
sudo systemctl enable --now libvirtd
sudo systemctl start libvirtd
sudo systemctl status libvirtd
sudo usermod -aG kvm $USER
sudo usermod -aG libvirt $USER
sudo apt install virt-manager -y
echo
echo
read -p "Installationen är klar, vill du starta Virt Manager nu?? (y=yes/n=no) " yn

case $yn in
   [yj] ) echo Startar Virt Manager.;;
   n ) echo Avbryter...;
      exit;;
   * ) echo ogiltigt värde, Exit;
      exit 1;;
esac
virt-manager



Ja! Jag är precis lika lat som de flesta, men är det någonting jag kan så är det att följa instruktioner, och det här var väldigt tydliga sådana.
Det ska bli väldigt spännande att testa.
Tack så hemskt mycket så här långt. //Kalle
Kalle-Runestam
Munk
 
Inlägg: 10
Blev medlem: ons mar 27, 2024 11:33 am

Re: Fusion 360 startar inte i Bottles

Inläggav Mikael » fre mar 29, 2024 11:26 am

Marie SWE skrev:inte fick virt-manager att funka korrekt.


Min Svenska guide bygger på att man inte använder virt-manager.
Det som behövs installeras är endast detta:
Kod: Markera allt
sudo apt install qemu qemu-kvm


CPU behöver ha stöd såklart och inställning för detta i BIOS/UEFI måste vara satta.

Autodesk, som utvecklat Fusion360, är väl inte direkt känd för att tillhandahålla "lätta" produkter (Deras DWG Viewer är apseg) och det ställer krav på hårdvaran. Ska det då köras via virtuell maskin ställs ännu högre krav på hårdvaran.
Recommended specs for complex modeling and processing
CPU Type 3 GHz or greater, 6 or more cores
Memory 8-GB RAM or greater
Graphics Dedicated GPU with 4 GB or more VRAM, DirectX 11 (Direct3D 11 or greater)




Micrososft tillhandahåller (gratis) färdiga virtuella maskiner med Windows 11.
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2732
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker

Re: Fusion 360 startar inte i Bottles

Inläggav Kalle-Runestam » fre mar 29, 2024 1:01 pm

Mikael skrev:
Marie SWE skrev:inte fick virt-manager att funka korrekt.


Min Svenska guide bygger på att man inte använder virt-manager.
Det som behövs installeras är endast detta:
Kod: Markera allt
sudo apt install qemu qemu-kvm


CPU behöver ha stöd såklart och inställning för detta i BIOS/UEFI måste vara satta.

Autodesk, som utvecklat Fusion360, är väl inte direkt känd för att tillhandahålla "lätta" produkter (Deras DWG Viewer är apseg) och det ställer krav på hårdvaran. Ska det då köras via virtuell maskin ställs ännu högre krav på hårdvaran.
Recommended specs for complex modeling and processing
CPU Type 3 GHz or greater, 6 or more cores
Memory 8-GB RAM or greater
Graphics Dedicated GPU with 4 GB or more VRAM, DirectX 11 (Direct3D 11 or greater)

Micrososft tillhandahåller (gratis) färdiga virtuella maskiner med Windows 11.


Hmm! Det låter oroväckande. Jag har visserligen 8-GB RAM men CPU:n har bara 2,3GHz 2 cores och 4 threads. Grafikkortet har jag inte koll på, men det är förmodligen ingen höjdare (jag spelar inte).

Det här är en stor anledning till att jag gick över till Linux. Min förra dator blev bara segare och segare, så till slut hade jag bara två val: Köpa ny dator eller göra det jag hade funderat på en tid, men som ingen i min vänkrets ens hört talas om: Rensa datorn fullständigt och installera Linux...
Datorn blev som ny och höll 1-2 år till. Det är det bästa datorbeslut jag tagit i hela mitt liv.

När jag går in i BIOS, är det självklart vad jag ska göra när jag väl ser det, eller är det något speciellt jag ska tänka på/ veta?

Microsofts virtuella maskiner? Körs inte de i Windows?
Kalle-Runestam
Munk
 
Inlägg: 10
Blev medlem: ons mar 27, 2024 11:33 am

Re: Fusion 360 startar inte i Bottles

Inläggav Marie SWE » fre mar 29, 2024 1:07 pm

Kalle-Runestam skrev:Ja! Jag är precis lika lat som de flesta, men är det någonting jag kan så är det att följa instruktioner, och det här var väldigt tydliga sådana.
Det ska bli väldigt spännande att testa.
Tack så hemskt mycket så här långt. //Kalle

:mrgreen: man ska vara lite lat när man kan.. Jag skapade ordet Smartlat i slutet av 90talet.
Min definition av det är att man ska vara så lat man kan utan att det drabbar någon annan på något vis och man försöker aldrig få andra att göra saker åt en.. Men om någon erbjuder sig att göra något så att man kan ta den lata vägen ut, så ska man aldrig säga nej. 8-)

Jag var dator entusiast/nörd på slutet 80tal till 2002ish där kom en brytpunkt där jag inte längre fann IT utmanande nog och hade jobbat med skiten i flertalet år.. så jag gjorde bara det jag behövde.. Två år sedan började jag hata datorer.. Det skulle vara fint med ett än kraftigare Carrington event så vi gick tillbaka innan datorerna... och få lite själs-semester medans de försöker bygga upp IT världen igen. :mrgreen:

Lycka till med laboreringen.. Vi finns här om du behöver tips o trix eller bara diskutera allmänt. 8-)
Marie SWE
Ninja
 
Inlägg: 226
Blev medlem: tis jan 31, 2023 6:30 pm

Re: Fusion 360 startar inte i Bottles

Inläggav Mikael » fre mar 29, 2024 1:21 pm

Kalle-Runestam skrev:Hmm! Det låter oroväckande. Jag har visserligen 8-GB RAM men CPU:n har bara 2,3GHz 2 cores och 4 threads. Grafikkortet har jag inte koll på, men det är förmodligen ingen höjdare (jag spelar inte).

Det här är en stor anledning till att jag gick över till Linux. Min förra dator blev bara segare och segare, så till slut hade jag bara två val: Köpa ny dator eller göra det jag hade funderat på en tid, men som ingen i min vänkrets ens hört talas om: Rensa datorn fullständigt och installera Linux...
Datorn blev som ny och höll 1-2 år till. Det är det bästa datorbeslut jag tagit i hela mitt liv.

När jag går in i BIOS, är det självklart vad jag ska göra när jag väl ser det, eller är det något speciellt jag ska tänka på/ veta?

Microsofts virtuella maskiner? Körs inte de i Windows?


De virtuella maskinerna körs i den miljö man har som värd, ex. Linux

De finns "som" Parallels (macOS), Hyper-V (Windows), VMWare (Windows/Linux), VirtualBox (Windows/Linux).
De har alltså ingen färdig för Qemu men variant för VirtualBox fungerar rakt av.

https://developer.microsoft.com/en-us/w ... -machines/
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2732
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker

Re: Fusion 360 startar inte i Bottles

Inläggav Mikael » fre mar 29, 2024 1:33 pm

Senast redigerad av Mikael fre mar 29, 2024 2:57 pm, redigerad totalt 1 gång.
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2732
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker

Re: Fusion 360 startar inte i Bottles

Inläggav Marie SWE » fre mar 29, 2024 2:14 pm

Kalle-Runestam skrev:Hmm! Det låter oroväckande. Jag har visserligen 8-GB RAM men CPU:n har bara 2,3GHz 2 cores och 4 threads. Grafikkortet har jag inte koll på, men det är förmodligen ingen höjdare (jag spelar inte).

Det här är en stor anledning till att jag gick över till Linux. Min förra dator blev bara segare och segare, så till slut hade jag bara två val: Köpa ny dator eller göra det jag hade funderat på en tid, men som ingen i min vänkrets ens hört talas om: Rensa datorn fullständigt och installera Linux...
Datorn blev som ny och höll 1-2 år till. Det är det bästa datorbeslut jag tagit i hela mitt liv.

När jag går in i BIOS, är det självklart vad jag ska göra när jag väl ser det, eller är det något speciellt jag ska tänka på/ veta?

Microsofts virtuella maskiner? Körs inte de i Windows?


Det låter som min älskade Asus A73S laptop.. i3-2350M, två kärnor o fyra trådar och 2,3GHz :D
Den är svag, men attans, det är den bästa laptoppen jag någonsin ägt.. Underbart tangentbord, 17" skärm, två 2.5" hårddiskplatser och DVD brännare.. HDMI+VGA portar så med laptopens skärm kan jag ha tre skärmar.. både USB3+USB2 osv.. De gör inte så bra laptops längre. :mrgreen:

I Bios om du vandrar runt o kikar så kommer du med högsta sannolikhet få en ahaa upplevelse när du springer på inställningen för att aktivera virtualisering.
Men troligtvis är det redan aktiverat.
Du kan köra kommandot egrep -c '(vmx|svm)' /proc/cpuinfo i terminalen o se om det är aktivt.
Jag la in den kollen i skriptet, så att om det inte är aktivt så kan man avsluta installationen och sedan gå in i bios o aktivera det utan att installationen slutförs.

Men "OM" specifikationen på programmet stämmer med CPU 3 GHz eller mer och 6 kärnor eller mer samt minimum av 8GB ram som Mikael posta.. då kommer inte den datorn räcka till oavsett lättvikts OS du kör, då programmet i sig vill ha 3gånger mer i hårdvara än vad du har.. :?
Om du vet hur man bygger en dator, så kan tradera vara ett bra ställe att finna en billig lösning på en 8kärning dator.

CPUer att ha koll på som börjar få lite ålder så de börjar sjunka i pris.
Intel Core i7-6900K 8 (16) 3.2 GHz (3.7 GHz) Q2 2016
Intel Core i7-7820X 8 (16) 3.6 GHz (4.3 GHz) Q2 2017
Intel Core i7-9800X 8 (16) 3.8 GHz (4.4 GHz) Q4 2018
Intel Core i9-9880H 8 (16) 2.3 GHz (4.8 GHz) Q2 2019
Intel Core i9-9900 8 (16) 3.1 GHz (5.0 GHz) Q2 2019
Intel Core i9-9900K 8 (16) 3.6 GHz (5.0 GHz) Q4 2018
Intel Core i9-9900KF 8 (16) 3.6 GHz (5.0 GHz) Q1 2019
Intel Core i9-9900KS 8 (16) 4.0 GHz (5.0 GHz) Q4 2019
Intel Core i9-9900T 8 (16) 2.1 GHz (4.4 GHz) Q2 2019
Intel Core i9-9980HK 8 (16) 2.4 GHz (5.0 GHz) Q2 2019
Källa: https://www.eatyourbytes.com/cores-threads/8_16/

AMD är billigare, men Intel är bättre för sådana här saker.
Marie SWE
Ninja
 
Inlägg: 226
Blev medlem: tis jan 31, 2023 6:30 pm

Re: Fusion 360 startar inte i Bottles

Inläggav Mikael » lör mar 30, 2024 11:13 am

Det jag postade var rekommenderade krav.
Hela specen här:
https://help.autodesk.com/view/fusion36 ... n-360.html
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2732
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker

Re: Fusion 360 startar inte i Bottles

Inläggav Kalle-Runestam » lör mar 30, 2024 12:40 pm

Hej på er! Jag började testa lite, så efter att ha snabbläst igenom era tips, så bestämde jag mig för att börja att testa om min dator stöder virtualiserings-teknik, så jag skrev in den här raden i Terminalen:

egrep -c '(vmx|svm)' /proc/cpuinfo

Svaret blev 0...så det avgjorde alltihop. Det blir inga Windowsprogram på den datorn.



Jag har kollat lite i gamla trådar i Facebook-gruppen "Fusion 360 Sverige" om prestandakrav, och så har jag googlat runt hej-vilt.

Så efter det så ser min högst ovetenskapliga sammanställning ut så här:
Några sajter ger förslag på lämpliga datorer. När jag kollar pris på de förslagen ligger de på ca: 40-50'000;- nya... Ska man jobba yrkesmässigt med programmet kan jag tänka mig att det är ett lågt pris för att slippa teknikstrul och den stressen det för med sig. För mina behov? Njaaa! Inte riktigt min tekopp.

Samtidigt är det en del hobby-användare som får problem med enkla basic ritningar med datorer som verkar helt ok. Det kan bero på oerfarna CAD:are som ritar "orent", men det kommer ju jag också att göra, åtminstone till en början.

Prestandamässigt behövs det inte 6 kärnor, för programmet använder tydligen bara en ändå, men det ställer ju samtigt högre krav på resten, så minst 3 GHz i klockfrekvens, minst 8GB RAM och förmodligen ett riktigt bra grafikkort.

Efter lite googlande på beg. datorer, så får jag nog räkna med minst 10'000;-

Jag ska nog ta ett snack med utbildningsanordaren om det går att använda t.ex. FreeCad istället. Jag får helt enkelt skylla på min Microsoft-allergi.
Kalle-Runestam
Munk
 
Inlägg: 10
Blev medlem: ons mar 27, 2024 11:33 am

Re: Fusion 360 startar inte i Bottles

Inläggav Mikael » lör mar 30, 2024 2:17 pm

Kalle-Runestam skrev:Hej på er! Jag började testa lite, så efter att ha snabbläst igenom era tips, så bestämde jag mig för att börja att testa om min dator stöder virtualiserings-teknik, så jag skrev in den här raden i Terminalen:

egrep -c '(vmx|svm)' /proc/cpuinfo

Svaret blev 0...så det avgjorde alltihop. Det blir inga Windowsprogram på den datorn.


Men hur ser det ut i BIOS då?
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2732
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker

Re: Fusion 360 startar inte i Bottles

Inläggav Marie SWE » lör mar 30, 2024 4:18 pm

Kalle-Runestam skrev:Hej på er! Jag började testa lite, så efter att ha snabbläst igenom era tips, så bestämde jag mig för att börja att testa om min dator stöder virtualiserings-teknik, så jag skrev in den här raden i Terminalen:

egrep -c '(vmx|svm)' /proc/cpuinfo

Svaret blev 0...så det avgjorde alltihop. Det blir inga Windowsprogram på den datorn.



Jag har kollat lite i gamla trådar i Facebook-gruppen "Fusion 360 Sverige" om prestandakrav, och så har jag googlat runt hej-vilt.

Så efter det så ser min högst ovetenskapliga sammanställning ut så här:
Några sajter ger förslag på lämpliga datorer. När jag kollar pris på de förslagen ligger de på ca: 40-50'000;- nya... Ska man jobba yrkesmässigt med programmet kan jag tänka mig att det är ett lågt pris för att slippa teknikstrul och den stressen det för med sig. För mina behov? Njaaa! Inte riktigt min tekopp.

Samtidigt är det en del hobby-användare som får problem med enkla basic ritningar med datorer som verkar helt ok. Det kan bero på oerfarna CAD:are som ritar "orent", men det kommer ju jag också att göra, åtminstone till en början.

Prestandamässigt behövs det inte 6 kärnor, för programmet använder tydligen bara en ändå, men det ställer ju samtigt högre krav på resten, så minst 3 GHz i klockfrekvens, minst 8GB RAM och förmodligen ett riktigt bra grafikkort.

Efter lite googlande på beg. datorer, så får jag nog räkna med minst 10'000;-

Jag ska nog ta ett snack med utbildningsanordaren om det går att använda t.ex. FreeCad istället. Jag får helt enkelt skylla på min Microsoft-allergi.

Hejsan o Glad påsk :D

Det kan vara en inställning i bios så du aktiverar det.. De flesta CPUer i datorer som klarar 8GB ram har stöd för virtualiserings-teknik till 95%.. undantag bekräftar alltid reglerna så att säga. :roll:

Så om du kan aktivera det så kan du ju använda det som lite labb och kul tidsfördriv på regniga dagar för att lära dig VM's o den biten om du inte labbat med det tidigare så att säga. :D
Men separat dator med lite mer kraft i låter som en bra lösning för CAD, då det verkar vilja ha lite mer kraft än att surfa på nätet så att säga.

Köpa färdiga datorer kan ofta vara dyrare än att bygga en egen.. Bara som ett exempel.. Jag kika på tradera nu https://www.tradera.com/item/120308/628 ... me-h310m-k ett modekort med CPU 1890kr CPU'n är en 6kärnig 12trådar på 2.4GHz och turbo 4GHz
Lådor kan man hitta allt från gratis i lokala el-återvinningen till att köpa en begagnad låda eller en ny låda. Sedan ett nätagg, ettpar minnen och ett grafikkort.. Det går att få till en lösning under 10tusen :)

Men jag hoppas du kan använda FreeCad istället och få en smidigare/billigare lösning och att det fungerar till din nuvarande hårdvara. 8-)
Marie SWE
Ninja
 
Inlägg: 226
Blev medlem: tis jan 31, 2023 6:30 pm

Re: Fusion 360 startar inte i Bottles

Inläggav Kalle-Runestam » sön mar 31, 2024 1:15 pm

Jag har nu varit inne i BIOS och konstaterat att min dator är unik. Det finns ingen virtualiserings-teknik att aktivera.

Nu vet jag mer om min dator och dess begränsningar och jag vågar inte tänka på hur lång tid det hade tagit för mig utan er hjälp, så tack så hemskt mycket för all hjälp.

Det jag funderar på nu är vad jag kan göra för er?

Ha en fortsatt glad påsk//Kalle
Kalle-Runestam
Munk
 
Inlägg: 10
Blev medlem: ons mar 27, 2024 11:33 am

FöregåendeNästa

Återgå till Program till Linux Mint

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster