Tänker behålla 22.1, bra eller dåligt?

Tänker behålla 22.1, bra eller dåligt?

Inläggav AlexC63 » fre sep 05, 2025 1:24 pm

Hej.

Jag ser att det nu utkommit någon slags uppdatering/gradering som jag tror kallas "Zara"(?) 22.2.

Om jag väljer att fortsätta med 22.1 (Cinnamon), kommer jag då att få nya uppdateringar framöver? Finns det nackdelar med att hålla kvar vid en äldre version?
AlexC63
Munk

Re: Tänker behålla 22.1, bra eller dåligt?

Inläggav Jan-Olof » fre sep 05, 2025 11:27 pm

Du kan med gott samvete fortsätta att använda version 22.1. Både den och version 22.2 kommer att få uppdateringar tills april 2029 (eftersom båda har samma kodbas).
Jan-Olof
Finansiär och Beskyddare

Inläggav AlexC63 » lör sep 06, 2025 8:29 am

Jan-Olof skrev:Du kan med gott samvete fortsätta att använda version 22.1. Både den och version 22.2 kommer att få uppdateringar tills april 2029 (eftersom båda har samma kodbas).

Stort tack!

Jag har inte behov av så mycket, jag ser mest filmer, lyssnar på musik och mailar. Det räcker för mig.
AlexC63
Munk

Inläggav Mikael » lör sep 06, 2025 8:46 am

Använder du Hypnotix för att se på TV?

I 22.2 finns lite ändringar
In addition to fullscreen, Hypnotix now supports two additional modes:
In "Theater Mode" all the controls and menus are hidden so your TV programme fills the entire window:
In "Borderless Mode" hypnotix even hides the window borders and the titlebar. You can still move your window around with the mouse by pressing the 'Alt' key. This is ideal to watch TV when your window is tiled to the side or the corner of the screen.

Själv använder jag inte Hypnotix då det i praktiken inte finns något att se. Dock fungerar den om man har tillgång till IPTV via någon av de som levererar med "bra" innehåll.
---
LMDE 7 Gigi@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare

Inläggav AlexC63 » lör sep 06, 2025 11:19 am

Mikael skrev:Använder du Hypnotix för att se på TV?

I 22.2 finns lite ändringar
In addition to fullscreen, Hypnotix now supports two additional modes:
In "Theater Mode" all the controls and menus are hidden so your TV programme fills the entire window:
In "Borderless Mode" hypnotix even hides the window borders and the titlebar. You can still move your window around with the mouse by pressing the 'Alt' key. This is ideal to watch TV when your window is tiled to the side or the corner of the screen.

Själv använder jag inte Hypnotix då det i praktiken inte finns något att se. Dock fungerar den om man har tillgång till IPTV via någon av de som levererar med "bra" innehåll.

Hej.

Nej, jag ser mest gamla filmer på You Tube ellere svt play.
AlexC63
Munk

Återgå till Program till Linux Mint