Viloläge i Mint Mate fungerar inte.

Viloläge i Mint Mate fungerar inte.

Inläggav Marie SWE » ons mar 14, 2018 6:58 pm

Hejsan igen. :)

Nu kommer en till utav mina hundrafemtioelva frågor. :mrgreen:

Hur kan jag konfigurera så att Viloläget fungerar?
Nu när datorn går ner i viloläge nu så försvinner allt som jag har öppet. webbläsare med flikar, textdokument osv.
Viloläget är något som jag maniskt använder både på mina bärbara datorer och mina stationära.. Om jag sitter uppe och jobbar med något och kommer på att oj.. klockan är fem på morgonen och det är dax att sova... Då är vänteläget världens bästa uppfinning, jag behöver inte bokmärka alla webbsidor eller ens spara de tillfälliga minnesanteckningarna som jag har i öppna textdokument.. samt datorn är helt avstängd så det sparar ström och om det blir strömavbrott medans jag sover så förloras inget arbete då det ligger på hårddisken istället för i ramminnet.
Absolut viktigast är ju detta när datorns batteri håller på att ta slut och datorn självmant går ner i Viloläget för att inte krascha och förlora all öppen data.

Så hur kan jag trolla igång viloläget??

Ha det bästis. :D
//Marie
Marie SWE
 

Re: Viloläge i Mint Mate fungerar inte.

Inläggav LennartL » sön mar 18, 2018 4:47 pm

Hej Marie!
Om du går till menyn och väljer "stäng av" och i den rutan som kommer upp så väljer du "viloläge"
Sedan "dör" datorn och för att starta den så trycker du på "ctrl+h" så startar den med allt som du vill ha kvar.
Lycka till!
Användarvisningsbild
LennartL
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 759
Blev medlem: mån apr 30, 2012 7:22 pm
Ort: Örebro

Re: Viloläge i Mint Mate fungerar inte.

Inläggav Marie SWE » tor aug 02, 2018 12:27 am

LennartL skrev:Hej Marie!
Om du går till menyn och väljer "stäng av" och i den rutan som kommer upp så väljer du "viloläge"
Sedan "dör" datorn och för att starta den så trycker du på "ctrl+h" så startar den med allt som du vill ha kvar.
Lycka till!



Här hade jag visst missat inlägg. :oops:
Okej... går det inte bara starta datorn via powerknappen istället för ctrl+h?
Tydligen har jag för liten växlingspartition för att det ska fungera, som jag fick reda på via någon annan tråd eller om det var pm.. jag minns inte vilket det var i skrivande stund.. Men jag har bara 6Gb växlingspartition och 6gb ram.. på det är redan växlingspartitionen använd till 80% för växlingsfilerna. :?
Marie SWE
 


Återgå till Installera Linux Mint

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster