@ Mikael:
Jag kör Beta-versionen, som jag har gjort en "skarp" installation av på min Acer Aspire One.
Den är fullt uppdaterad med "Romeo" repot (utvecklings-repot).
Nu kör jag inte såå avancerat med denna dator, den har jag mest för att kolla nyheter och post. Samt inläggen på diverse fora, bl.a. detta. Den är ju såå liten att den brukar få stå på mitt köksbord.
Det jag retar mig på är, att om man kör ner den i vänte-, eller vilo-läge och väcker upp den igen, så har appleten för Wi-Fi ändrat utseende och dess meny ser åxå annorlunda ut. Wi-Fi fungerar fortfarande MEN om du stänger ner det via applet-menyn så kan du inte starta Wi-Fi igen. Väldigt dumt om man skall gå ut en stund eller kanske sova en "skvätt".
Det är fler än jag som har klagat på Wi-Fi appleten och dess (o-)funktion.
Jag vet inte hur LM 17.3 fungerar i detta avseende eftersom jag hade LMDE-1 installerat före denna LM 18 RC. LMDE-1 började ju fungera allt sämre pga brist på uppdateringar, så då bytte jag ut installationen på den partitionen mot LM 18 RC, men behöll min home-partition.
Jag provade givetvis först med en USB-installation som jag körde på denna datorn. Det kan jag rekommendera för den som är tveksam. Då kan man göra en "riktig" installation, fast utan att äventyra något på sin dator. (Tänk bara på att Grub skall installeras på själva USB-stickan!)
Om man vill säkerställa stabilitet tycker jag annars att man kan avvakta, för LM 17.3 har support fram till 2019.
Själv ville jag ha det större utbudet av skärmsläckare och en FULLT ut fungerande Compiz!

Åsså är det ju lite ROLIGT att prova något nytt....