Mint 17.3 "Rosa"

Re: Mint 17.3 "Rosa"

Inläggav Jan-Olof » lör dec 05, 2015 2:37 pm

...och igår publicerade man officiellt de två första utgåvorna - Cinnamon och MATE - av den nya versionen.
Jan-Olof
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis dec 08, 2009 2:07 pm

Re: Mint 17.3 "Rosa"

Inläggav tux-sven » lör dec 05, 2015 3:55 pm

Det är glädjande att Mint är på banan igen. :D
Tankade ned en iso för säkerhets skull, men inväntar egentligen möjligheten att uppdatera min 17.2 istället. Det lär ju komma en sådan "updater" de närmaste dagarna.. ;)

Det hela var ju naturligtvis tänkt som en present till min namnsdag (5/12)..... eller hur? :lol:
Användarvisningsbild
tux-sven
Ninja
 
Inlägg: 360
Blev medlem: tor nov 19, 2009 9:26 pm
Ort: Götene

Re: Mint 17.3 "Rosa"

Inläggav Mikael » ons dec 09, 2015 9:04 pm

Klart här!
Markering_008.png
Markering_008.png (17.78 KiB) Visad 10409 gånger

Markering_009.png
Markering_009.png (8.76 KiB) Visad 10371 gånger
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2720
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker

Re: Mint 17.3 "Rosa"

Inläggav LennartL » fre dec 11, 2015 9:37 pm

Får inte Xfce att fungera när jag loggar ut från Mate och in i Xfce. Får bara ett grått blankt skrivbord.
logga ut från Mate och in i KDE-plasma fungerar bra.
Behöver man komplettera med något tro?
Användarvisningsbild
LennartL
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 759
Blev medlem: mån apr 30, 2012 7:22 pm
Ort: Örebro

Re: Mint 17.3 "Rosa"

Inläggav tux-sven » lör dec 12, 2015 4:57 pm

Får inte Xfce att fungera när jag loggar ut från Mate och in i Xfce
???

Men Xfce finns väl inte med i denna disten? :o Det är väl en REN Mate-dist som jag uppfattar det. Xfce kommer kanske senare, som en egen utgåva.... Dock finns en hel del Xfce-paket i pakethanteraren som INTE är installerade, om man kollar. Kanske det är lösningen?

Jag har i alla fall uppdaterat min 17.2 Mate till 17.3 Mate. Det gick bra, men krävde, i mitt fall, några kommandon för att det skulle stå 17.3 i Grub-menyn.

Rosa Mate fungerar kolossalt stabilt och bra i mitt tycke, jag är mycket nöjd så här långt. Det här med att enkelt kunna byta fönsterhanterare är ju helt suveränt. :D

Givetvis kör jag med Compiz, Det är inte en lika fullfjädrad Compiz som det var till LMDE1, men de viktigaste funktionerna finns med och dessa fungerar åxå bra. Det finns emellertid en del, mer avancerade Compiz-funktioner som inte funkar. ( Jag skyller, som vanligt, på Ubuntu-utvecklarna, som varit och "pillat" sönder koden ;) )
Användarvisningsbild
tux-sven
Ninja
 
Inlägg: 360
Blev medlem: tor nov 19, 2009 9:26 pm
Ort: Götene

Re: Mint 17.3 "Rosa"

Inläggav LennartL » lör dec 12, 2015 6:16 pm

tux-sven skrev:
Får inte Xfce att fungera när jag loggar ut från Mate och in i Xfce
???

Men Xfce finns väl inte med i denna disten? :o Det är väl en REN Mate-dist som jag uppfattar det. Xfce kommer kanske senare, som en egen utgåva.... Dock finns en hel del Xfce-paket i pakethanteraren som INTE är installerade, om man kollar. Kanske det är lösningen?

Jag har i alla fall uppdaterat min 17.2 Mate till 17.3 Mate. Det gick bra, men krävde, i mitt fall, några kommandon för att det skulle stå 17.3 i Grub-menyn.

Rosa Mate fungerar kolossalt stabilt och bra i mitt tycke, jag är mycket nöjd så här långt. Det här med att enkelt kunna byta fönsterhanterare är ju helt suveränt. :D

Givetvis kör jag med Compiz, Det är inte en lika fullfjädrad Compiz som det var till LMDE1, men de viktigaste funktionerna finns med och dessa fungerar åxå bra. Det finns emellertid en del, mer avancerade Compiz-funktioner som inte funkar. ( Jag skyller, som vanligt, på Ubuntu-utvecklarna, som varit och "pillat" sönder koden ;) )


Läste någonstans att både Xfce och Kde Plasma skulle ingå.
Och Kde-Plasma kan jag logga in på och det fungerar bra. Men håller på att kolla upp det med Xfce lite mer.
Användarvisningsbild
LennartL
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 759
Blev medlem: mån apr 30, 2012 7:22 pm
Ort: Örebro

Föregående

Återgå till Installera Linux Mint

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster