https://latenightlinux.com/late-night-l ... isode-293/
https://tuxdigital.com/podcasts/destina ... ux/dl-382/
bosse skrev:Kan följande system "orka med" Wilma ?
There is a reason, several reasons, I usually recommend Linux Mint to less experienced users and Linux newcomers. It is easy to install, offers five years of support, it's stable, and it is possible to perform virtually any task from the desktop without opening a command line. The system is unusually friendly, integrated across components, and it's pleasantly straight forward to install software across multiple formats. It's also consistent. While some mainstream distributions publish a mixture of good and bad releases, Mint has steadily published good, polished releases for over a decade that have delivered a friendly, stable experience. I'd recommend it for both beginners and more experienced users who want to spend more time using their computer than setting it up.
Det finns en anledning, rent av flera, till att jag brukar rekommendera Linux Mint till mindre erfarna användare och Linux-nykomlingar: Det är enkelt att installera, erbjuder fem års support, det är stabilt och det är möjligt att utföra praktiskt taget alla uppgifter från skrivbordet utan att öppna ett kommandofönster. Systemet är ovanligt användarvänligt, de olika komponenterna är väl integrerade och det är behagligt enkelt att installera programvara i olika format. Det är också konsekvent. Medan vissa vanliga distributioner publicerar en blandning av bra och dåliga utgåvor har Mint alltid publicerat bra, polerade utgåvor i över ett decennium och har levererat en användarvänlig, stabil upplevelse. Jag skulle rekommendera det för både nybörjare och mer erfarna användare som vill spendera mer tid på att använda sin dator än att konfigurera den.
bittin skrev:Blir att test uppdatera på jobbet i September-Oktober då jag är tillbaka från sommarsemestern
Återgå till Installera Linux Mint
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster