Godmorgon alla Linux fans. Efter en del datorsnack med bekanta och grannar har Linux fått nya användare och det är ju roligt. Igår kom en annan granne över och behövde data hjälp, hans Win 8 strulade som vanligt igen. Jag påminde honom om möjligheten av att skippa Windows helt eller bara delvis genom "dual-boot", en diskussion vi haft för länge sedan. Ok, han var nu så trött på Windows att han gick med på vad som helst annat, nästan. Själv kör jag med LM 16 Mate och tycker det är bra och har inte haft några större funderingar på Cinnamon. Jag kommer att visa båda versionerna för grannen, men vet för lite om Cinnamon för att ge honom några uppgifter om versionen.
Jag vet att det är lite som att börja ett snack vilken bil som är bäst Volvo eller SAAB osv, osv. Men lite enkla fakta skulle jag behöva för att kunna marknadsföra dessa båda versioner. Det verkar ju vara mest utseendemässiga skillnader vad jag vet hittills. Hoppas någon kan fylla på med kunskaper i ämnet. Att bara komma med att det ena eller det andra är bäst ger alltså inget i detta fallet, jag behöver kalla fakta för att rättvist kunna förmedla vidare till grannen som nu äntligen kan tänka sig att överge Windows.