Mycket spontana synpunkter som kanske ligger utanför just denna tråd och kanske borde ligga i kategorin Webbsidan men innan något nytt dras igång tycker jag, personligen:
Rensa upp lite på sidan - Instruktioner för att installera 4:an känns lite inaktuell. Kanske kan tas bort helt och låta detta ligga som klistrade trådar i forumet?
På förstasidan önskar jag en tydligare markering av vad som hör till linuxmint.se och vad som hör till blog.linuxmint.com
Just nu är det rubrik + två rader Svensk text, resten är så att säga originalet. Tydlig gräns grafiskt eller bara tydlig länk till blog.linuxmint.com
Jag har länge saknat en enhetlig och tydlig.. ordlista.. typ.. över Linux olika distar. distarnas olika versioner samt olika skrivbordmiljöer osv.
Sådant som ter sig självklart bland Linuxfrälsta men är en snårig djungel för övriga
Har i några omgångar försökt skriva en sådan men tålamodet har inte räckt till - tänker att sådan borde redan finnas, någonstans..
Något sådant skulle kunna ligga under Vad är Mint?
Forumet bör ges större utrymme.
Själva forumet skulle jag nog kunna tänka mig både en sammanslagning av vissa kategorier och att man särar på vissa. <<- Detta ogenomtänkt i skrivande stund, bara en känsla jag haft länge.
Vissa trådar ligger helt fel dessutom och ger ett rörigt intryck. Skulle behöva flyttas. Vet inte om man kan(får) rapportera sådant heller.
Alltså spontana funderingar och ingen kritik åt något håll.