Stavning tid och Google boot

Här diskuterar vi webbsidan linuxmint.se.

Stavning tid och Google boot

Inläggav Lasp » sön jan 16, 2011 12:52 pm

Häromnatten var det inloggat som aktiv medlem en som heter Google Bot! Är inte dessa robotar gäster?
När jag laddar sidan får jag ofta en meddelanderad som heter s. ytimg.com eller ix.ytimg.com Vad är det och varför på Linuxmintsidan?
Stavningen av utveckling ser ut så här Här diskuterar vi utvecklinen av Linux Mint.
Jag är, som ni vet, pedant på språket, när det gäller att se, inte att vara ;-)

Så är det detta med tiden, är LinuxMint rendan anpassad till sommartid?
Hälsningar och funderingar i all välmening.
Men skjut gärna budbäraren först ;-)
Lasp
Munk
 
Inlägg: 13
Blev medlem: mån aug 17, 2009 10:16 pm

Re: Stavning tid och Google boot

Inläggav carl-uno » sön jan 16, 2011 6:20 pm

Stavningen är fixad och tiden är ändrad, men jag hittar ingen medlem som heter Google Bot eller något liknande.

Meddelanderaden har jag ingen förklaring till. Tanken är att vi ska byta webbhotell snart och jag räknar med att problemet försvinner med nya installationer av forum och wordpress.
Hälsar

Carl-Uno Olsson,
Community Leader Linux Mint Sweden, lokalpolitiker och företagare, http://www.klokskap.se/.
Ge ett bidrag till communityn genom att swisha 0702209529.
Användarvisningsbild
carl-uno
Community Leader
 
Inlägg: 153
Blev medlem: tis jul 21, 2009 10:53 am
Ort: Kvänum

Re: Stavning tid och Google boot

Inläggav carl-uno » sön jan 16, 2011 6:24 pm

Fast tiden blir tydligen fel ändå. Jag kör med svensk tidszon så det borde ju fungera. (Valfritt fortplantningsorgan i versaler.)
Hälsar

Carl-Uno Olsson,
Community Leader Linux Mint Sweden, lokalpolitiker och företagare, http://www.klokskap.se/.
Ge ett bidrag till communityn genom att swisha 0702209529.
Användarvisningsbild
carl-uno
Community Leader
 
Inlägg: 153
Blev medlem: tis jul 21, 2009 10:53 am
Ort: Kvänum

Re: Stavning tid och Google boot

Inläggav Lasp » sön jan 16, 2011 9:14 pm

Bra jobbat
Jag noterar ordalydelseformen för hårda ORD, men i min ålder blir allt sådant mjukt ändå ;-)
Inlägget registrerat 21:14.
Lasp
Munk
 
Inlägg: 13
Blev medlem: mån aug 17, 2009 10:16 pm

Re: Stavning tid och Google boot

Inläggav XeroXer » tis jan 18, 2011 1:18 pm

Lasp skrev:Häromnatten var det inloggat som aktiv medlem en som heter Google Bot! Är inte dessa robotar gäster?
När jag laddar sidan får jag ofta en meddelanderad som heter s. ytimg.com eller ix.ytimg.com Vad är det och varför på Linuxmintsidan?


När de olika sökmotorernas robotar går igenom sidan så står det att Google [Bot], Yahoo [Bot], m.m. är inne på sidan. Det är ett sätt för forumet att visa att en robot just håller på att gå igenom sidan. Dessa konton finns så att en administratör ska på baksidan kunna ställa in vilka sektioner en robot ska få komma åt, så man kan begränsa en speciell kategori om man skulle vilja det. Dom är dock inga vanliga medlemskonton utan sköts separat och finns därför inte i medlemslistan.

Men jag kanske misstolkar och det var en vanlig medlem som du kunde komma åt en profil för, isf kan du ignorera min förklaring :D


ytimg.com är en domän som används av youtube.com för att visa bilderna för ett klipp. Så en sida som innehåller ett inbäddat filmklipp från youtube kommer att göra en request till ytimg för att få ut en tumnagel att visa innan du startar klippet.
The best thing about a boolean is that even if you are wrong, you are only off by a bit.
Linux Mint 9 "Isadora" - Xfce (64-bit)
XeroXer
Lärjunge
 
Inlägg: 7
Blev medlem: fre dec 31, 2010 9:39 am
Ort: Västerås

Re: Stavning tid och Google boot

Inläggav Lasp » ons feb 09, 2011 11:34 pm

Hjärtligt tack för ett bra svar.
Och visst är det bra om klockan visar rätt tid, all tid , oj det skulle inte särskrivas ;-)
Lasp
Munk
 
Inlägg: 13
Blev medlem: mån aug 17, 2009 10:16 pm


Återgå till Webbsidan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron