Googlebot ser inte LinuxMint.se bra

Här diskuterar vi webbsidan linuxmint.se.

Googlebot ser inte LinuxMint.se bra

Inläggav XeroXer » lör jan 08, 2011 1:03 pm

Tjo,
tänkte att jag skulle kolla hur LinuxMint.se låg till på en sökning på linux mint på google.se.
Visst det låg som fyra men tyckte att titelt verkade aningen underlig, "Generic Retin-A 0.05% Cream", och även i beskrivningen stod "buy Retin-A online cod. Retin-A trusted pharmacy reviews".
Bild

Går man in på sidan så ser det ju ut som vanligt men testade att gå in på den cachade versionen av google och där ser det inte alls bra ut.
Bild

Startade upp Firefox och installerade User Agent Switcher. Ställde in den på senaste Googlebot, rensade all cache och besökte LinuxMint.se. Resultatet var inte så lyckat.
Bild
Det ser värre ut längre ner på sidan med kass reklam inskickat lite överallt.

Jag har inte råkat ut för nåt liknande på nån Wordpress (eller annan) sajt jag kört men känns ju som systemet är "skadat".
Kan självklart vara en plugin som gör nåt skit också men tänkte att det är ganska viktigt att detta åtgärdas.
Fortsätter reklamen ligga där istället för det innehållet som egentligen ligger på sidan så kan Google bli lite missnöjda med sidan och så syns den inte alls längre, detta då det inte är tillåtet att visa olika sidor för besökare och googlebot.

Hoppas problemet hittas och löses snarast, jag hjälper gärna till om det skulle vara några funderingar.
The best thing about a boolean is that even if you are wrong, you are only off by a bit.
Linux Mint 9 "Isadora" - Xfce (64-bit)
XeroXer
Lärjunge
 
Inlägg: 7
Blev medlem: fre dec 31, 2010 9:39 am
Ort: Västerås

Re: Googlebot ser inte LinuxMint.se bra

Inläggav carl-uno » lör jan 08, 2011 4:04 pm

Mycket märkligt.

Jag har inte gjort något för att åtgärda detta eller ens sett det förut.

Men det var väl något säkerhetshål i Wordpress runt jul som det kom en uppdatering för? Kan sidan ha kapats tillfälligt och problemen försvunnit efter uppdateringen?

I vilket fall som helst så verkar Hostgator, där sidan ligger, fungera sämre så jag funderar på att byta till ett annat webb-hotell. Troligen Binero. En ny installation borde väl göra susen.
Hälsar

Carl-Uno Olsson,
Community Leader Linux Mint Sweden, lokalpolitiker och företagare, http://www.klokskap.se/.
Ge ett bidrag till communityn genom att swisha 0702209529.
Användarvisningsbild
carl-uno
Community Leader
 
Inlägg: 153
Blev medlem: tis jul 21, 2009 10:53 am
Ort: Kvänum

Re: Googlebot ser inte LinuxMint.se bra

Inläggav XeroXer » lör jan 08, 2011 4:15 pm

carl-uno skrev:Mycket märkligt.

Jag har inte gjort något för att åtgärda detta eller ens sett det förut.

Men det var väl något säkerhetshål i Wordpress runt jul som det kom en uppdatering för? Kan sidan ha kapats tillfälligt och problemen försvunnit efter uppdateringen?

I vilket fall som helst så verkar Hostgator, där sidan ligger, fungera sämre så jag funderar på att byta till ett annat webb-hotell. Troligen Binero. En ny installation borde väl göra susen.


Troligtvis så har det kommit in genom ett säkerhetshål och modifierat några filer. Om du har nån backup du kan jämföra mot så kan det kanske ge lite mer klarhet i vad som modifierats.
Problemet har ju inte försvunnit då sidan idag ser ut sådär om man besöker den som Googlebot.

Kan iaf varmt rekommendera binero då jag har alla mina domäner där, hade även mina webbhotell innan jag började hosta på egen server.
Har kunder som kör allt där och ingen av dom har nåt att klaga på.
En ny installation rensar absolut bort skit och bara hoppas att Google är snabba på att indexera allt så det inte fortsätter såhär.
The best thing about a boolean is that even if you are wrong, you are only off by a bit.
Linux Mint 9 "Isadora" - Xfce (64-bit)
XeroXer
Lärjunge
 
Inlägg: 7
Blev medlem: fre dec 31, 2010 9:39 am
Ort: Västerås

Re: Googlebot ser inte LinuxMint.se bra

Inläggav carl-uno » lör jan 08, 2011 5:27 pm

Jag ska försöka fixa det så snart som möjligt.
Hälsar

Carl-Uno Olsson,
Community Leader Linux Mint Sweden, lokalpolitiker och företagare, http://www.klokskap.se/.
Ge ett bidrag till communityn genom att swisha 0702209529.
Användarvisningsbild
carl-uno
Community Leader
 
Inlägg: 153
Blev medlem: tis jul 21, 2009 10:53 am
Ort: Kvänum

Re: Googlebot ser inte LinuxMint.se bra

Inläggav XeroXer » tis aug 09, 2011 7:50 am

Var ett tag sen jag skapade denna tråd men var inne och kollade idag igen och problemet kvarstår, tänkte bara meddela det.
The best thing about a boolean is that even if you are wrong, you are only off by a bit.
Linux Mint 9 "Isadora" - Xfce (64-bit)
XeroXer
Lärjunge
 
Inlägg: 7
Blev medlem: fre dec 31, 2010 9:39 am
Ort: Västerås


Återgå till Webbsidan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron