Tjo,
tänkte att jag skulle kolla hur LinuxMint.se låg till på en sökning på linux mint på google.se.
Visst det låg som fyra men tyckte att titelt verkade aningen underlig, "Generic Retin-A 0.05% Cream", och även i beskrivningen stod "buy Retin-A online cod. Retin-A trusted pharmacy reviews".
Går man in på sidan så ser det ju ut som vanligt men testade att gå in på den cachade versionen av google och där ser det inte alls bra ut.
Startade upp Firefox och installerade User Agent Switcher. Ställde in den på senaste Googlebot, rensade all cache och besökte LinuxMint.se. Resultatet var inte så lyckat.
Det ser värre ut längre ner på sidan med kass reklam inskickat lite överallt.
Jag har inte råkat ut för nåt liknande på nån Wordpress (eller annan) sajt jag kört men känns ju som systemet är "skadat".
Kan självklart vara en plugin som gör nåt skit också men tänkte att det är ganska viktigt att detta åtgärdas.
Fortsätter reklamen ligga där istället för det innehållet som egentligen ligger på sidan så kan Google bli lite missnöjda med sidan och så syns den inte alls längre, detta då det inte är tillåtet att visa olika sidor för besökare och googlebot.
Hoppas problemet hittas och löses snarast, jag hjälper gärna till om det skulle vara några funderingar.